• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iOS 8.0

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: iOS 8.0

Buggen i 8.0.1 ska enbart ha påverkat iPhone6/6+, inte andra iOS-enheter. Där dödade den även telefonfunktionen, som är helt sanslöst!
Och att mobilt BankID inte fungerade just då berodde på deras egen server, det hade inget med Apples uppdatering att göra.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: iOS 8.0

Strul ingår i det höga priset på apple produkter...apple räknar kallt i sin budget med att brukarna skall ta första stöten ...och sen är det billigare att rätta felen.
Tänk att du går till bilhandlaren och köper en ny bil...och upptäcker när den leveraras att bromsar är ur funktion och varningslampan för att oljan ...
Blinkar oavbrutet...äppelfreaks tycker att det är normalt och prisvärt...
Bara man fixar strulet inom ett par dygn :D:D så betalar jag gärna för strulet...
Var går gränsen ?
Minst ett par tusen dyrare än motsvarande andriodprodukt.
Mamma mia...
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: iOS 8.0

Nu är jag ingen äppelälskare, men buggar i ny programvara är nog snarare regel än undantag - oavsett operativsystem.

Kan berätta skräckhistorier från windowsvärlden från min tid som dataansvarig på ett läkemedelsföretag, om nån orkar lyssna.....
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iOS 8.0

Strul ingår i det höga priset på apple produkter...apple räknar kallt i sin budget med att brukarna skall ta första stöten ...och sen är det billigare att rätta felen.
Tänk att du går till bilhandlaren och köper en ny bil...och upptäcker när den leveraras att bromsar är ur funktion och varningslampan för att oljan ...
Blinkar oavbrutet...äppelfreaks tycker att det är normalt och prisvärt...
Bara man fixar strulet inom ett par dygn :D:D så betalar jag gärna för strulet...
Var går gränsen ?
Minst ett par tusen dyrare än motsvarande andriodprodukt.
Mamma mia...

Det skulle vara intressant att veta vilken din egen erfarenhet av Appleprodukter är?

Min gissning är - ingen alls!

Fördomar hör varken hemma i politik eller sakfrågor.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: iOS 8.0

Det skulle vara intressant att veta vilken din egen erfarenhet av Appleprodukter är?

Min gissning är - ingen alls!

Fördomar hör varken hemma i politik eller sakfrågor.

Ja, jag fick ju av misstag en ipad air ...som jag skriver det här inlägget på.
Fungerar bra som nöjessurfplatta. Hygglig funktion för att titta på tv och netflix... Men inte mycket mer. Samma funktioner kostar ett par tusen mindre med mer funktioner i en känd androidplatta.
Har en iphone 4 med sprucket glas. men den fungerar som telefon fortfarande.
Har absolut inget emot Appleprodukter när allt fungerar. har bara lite funderingar varför applefreaks tenderar att acceptera att betala ett överpris samt ingå som gratis arbetskraft....eller betala ett överpris för det.
Som sagt tidigare ...köper jag en ny bil...vill jag inte skruva dit ratten själv för att kunna köra iväg.
Sen vill jag tillägga att man inte skall ha förutfattade fördomar mot dem som har en annan åsikt än sin egen...
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: iOS 8.0

Jag byter gärna till mej din iPad Air mot en Androidplatta. Vilken vill du ha?

Tack för det vekligt fina erbjudandet där....bara att välja...jo jag tackar jag.

Tål verkligen att fundera på...men nu har jag tillräckligt med android kraft i en samsung s 10'5 4g och en liten smidig samsung 7 tum med 3g så jag sitter med full hand. Airen får barn barnen kludda med när de kommer på besök.
Telefon behövs inte heller då en HTC one gör jobbet.
Men tack än en gång.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iOS 8.0

Hej, min fru har gått igenom resan med uppdateringar och sitter nu med 8.0.2 i sin Iphone 5.

En grej som inte fungerar längre är "Påminnelser"
Jag undrar om det är någon här inne som också fått problem med påminnelser och lyckats lösa det?

Om jag förstått det hela rätt så är inte Påminnelser en app man laddat hem utan en sak som kom med telefonen från början, min fru gillar funktionen skarpt och jag märker att det börjar "småkoka" lite..
Påminnelser finns där på skrivbordet och går att öppna, men efter det tar det stopp och det går inte att skriva in något.

Skulle någon av er ha tips om detta så vore det toppen och i bästa fall skulle jag kunna ta åt mig hela äran för det, som en räddande ängel liksom! :D:D:D

mvh jocke
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iOS 8.0

Hej, min fru har gått igenom resan med uppdateringar och sitter nu med 8.0.2 i sin Iphone 5.

En grej som inte fungerar längre är "Påminnelser"
Jag undrar om det är någon här inne som också fått problem med påminnelser och lyckats lösa det?

Om jag förstått det hela rätt så är inte Påminnelser en app man laddat hem utan en sak som kom med telefonen från början, min fru gillar funktionen skarpt och jag märker att det börjar "småkoka" lite..
Påminnelser finns där på skrivbordet och går att öppna, men efter det tar det stopp och det går inte att skriva in något.

Skulle någon av er ha tips om detta så vore det toppen och i bästa fall skulle jag kunna ta åt mig hela äran för det, som en räddande ängel liksom! :D:D:D

mvh jocke

Jag använder Siri, mycket enklare än att knappa!

image.jpg
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: iOS 8.0

Har varit nöjd i dom fyra/fem år jag ägt Iphone och Iphad. Men nu när 8:an kom har det på min IPhad bara strulat och ändå hoppade jag 0.1.
Mailfuktionen låser sig stup i kvarten och det ända är att omstarta med home och avknappen. Felet yttrar sig så att när den låser sig kan man bara gå vidar till skicka nytt mail men aldrig backa. Riktigt surt.

Sedan undrar jag varför man hela tiden måste dubbelklicka på den övre listen för att kunna backa? Hittar inga inställningar för det så det blir som tidigare.

Har på dom här åren nästan aldrig behövt starta om men nu får jag göra det dagligen. Vad blev egentligen bättre:confused:
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iOS 8.0

Tackar, jag skickar tipset om siri vidare då en sån app säkerligen kan vara bra.

Grejen med påminnelser var att hon skapar listor som ska göras/köpas, utan datum och klockslag och det var det hon gillade.
Listor med julklappar till barnen, "måste göras" inför semester, shoppinglistor och liknande där tidpunkt och datum var oviktiga, nu ligger genvägen på skrivbordet och där verkar den vara fast monterad och trycker man på den öppnas påminnelser men sen blir det tvärnit och det känns inte bra.

Siri kan nog konkurrera med kalendern hon använder men inte med listorna, men naturligtvis ska Siri testas. :)

mvh jocke
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iOS 8.0

Tackar, jag skickar tipset om siri vidare då en sån app säkerligen kan vara bra.

Grejen med påminnelser var att hon skapar listor som ska göras/köpas, utan datum och klockslag och det var det hon gillade.
Listor med julklappar till barnen, "måste göras" inför semester, shoppinglistor och liknande där tidpunkt och datum var oviktiga, nu ligger genvägen på skrivbordet och där verkar den vara fast monterad och trycker man på den öppnas påminnelser men sen blir det tvärnit och det känns inte bra.

Siri kan nog konkurrera med kalendern hon använder men inte med listorna, men naturligtvis ska Siri testas. :)

mvh jocke

Jag lägger inköpslistor i anteckningar.

Siri är inbyggt men måste aktiveras. Det sägs att den snart kommer på svenska som lättare förstår svenska ortnamn osv.

image.jpg
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iOS 8.0

Anteckningar fungerar fortfarande, men det var just Påminnelser hon gillade skarpt för det gick enkelt att skapa små vardagliga listor, när man väl utfört uppdraget tryckte man på en knapp och raden försvann, listan blev mindre och mindre.
Jag men framförallt min fru saknar den rejält och tycker det är synd att den inte fungerar längre.

Det går nog att ordna det med Siri och anteckningar men den var ganska perfekt i lagom avancerat format.

mvh jocke
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: iOS 8.0

Har iOS 8,0 och nu har batteriet börjat jäklas, det drar ur från 100% till 0 på mindre än 12 timmar, telefon blir varm som attan, kan det ha blivit någon kortis i den, någon som har en aning?
/Pelle
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iOS 8.0

Till dem som har 8.0 och 8.01, uppgradera till 8.02!
Den löser många problem och är betydligt snabbare med äldre produkter.

Installeras på 2-3 minuter över WiFi.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: iOS 8.0

Kanske den här länken kan hjälpa?

iOS: Använda Påminnelser

Tackar, Jag ska forska mer i frågan, det är just den funktionen som slutade fungera nånstans i uppdateringarna.
När man tryckt på ikonen på skrivbordet öppnas påminnelser och det ser ut precis som första bilden i länken, förutom att det numer inte går att göra något mer, inget i påminnelser svarar. Förut var det bara att skapa en påminnelse och det var enkelt och nu svarar det inte längre.

mvh jocke
 
F

F.d. 53308

Guest
Sv: iOS 8.0

Jag har version 7.1.2 i paddan nu och version 8.0.2 är klar att laddas ner. Är det ok att ladda ner den utan att få en massa problem? Vill gärna veta innan jag vågar göra något efter att ha läst i tråden.
 
Toppen