• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iOS 8.0

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: iOS 8.0

Har vi kommit något lite från ämnet? Alsaceviner är för snobbar, Moselviner är för livsnjutare!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: iOS 8.0

Jag drack en tioputonare en gång, väldigt sött. Föredrar Palinko - gott!

Den här tråden har verkligen utvecklats!

Jappe
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: iOS 8.0

Mot rekommendationen så uppgraderade jag min gamla jobbtelefon iPhone 4S till 8.0 ikväll. Uppgraderingen gick bra och den tycks fungera även om det hävdas att 4S blir slöare och inte kan utnyttja alla nyheter i 8.0 pga bristande hårdvara.
 
F

F.d. 25109

Guest
Sv: iOS 8.0

Mobilt bankid fungerar inte efter uppgradering till iOS8 (iPhone 5). Det lär dock snart komma en uppdatering.

Noterar även en del problem med program som har med kommunikation att göra (Teamviewer).

MVH
 
F

F.d. 55312

Guest
Sv: iOS 8.0

Hej.
Jag uppgraderade min Iphone 5s via WiFi , inga problem så här långt.
Men som någon skrev uppdateringen tar en stund.
 

Arne Lindh

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
16472
Medlemskap
2024
Sv: iOS 8.0

Jag har hitills inte hittat något som inte fungerar. Mejl, facobook, Waze, Seapilot, bankID, bankapparna, svtplay m m. Allt är som vanligt. Kollade nu att jag verkligen har 8.0. Det har jag. Jag har hoppat över femman, kanske hoppar sexan också. Telefonen är mest telefon, använder iPad mer och ibland, fortfarande, min iMac. Jo, jag är applefreak.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: iOS 8.0

Funkade mobilt bank-ID direkt efter uppdatering till IOS 8 eller fick ni hämta nytt bank-ID efter uppgraderingen?
 

Arne Lindh

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
16472
Medlemskap
2024
Sv: iOS 8.0

Jag använder också Länsförsäkringar och det fungerar. Du kanske måste välja inloggningssätt första gången. Klicka på kugghjulet (inställningar) på inloggningsidan och välj bank-id.
 

Gabbe

HBK Medlem
Inlägg
646
Kommun
Örebro
HBK-Nr
13024
Medlemskap
2025
Sv: iOS 8.0

Jag drack en tioputonare en gång, väldigt sött. Föredrar Palinko - gott!

Den här tråden har verkligen utvecklats!

Jappe

Hej Jappe, Puttony är ett mått av sötma på Tokayi viner ju fler desto sötare. När det gäller dessa viner skall man först och främst som jag fattat det hela se på årgång (är väl så med de flesta) samt ju mer bärnstensfärgat desto godare enligt min smak. Palinka är nog så trevligt och då skall man enligt min smak prova på cseresnye palinka. det är med körsbär som bas, smakar syrligt och gott när den är väl kyld. Visst drag är det också, men det kommer i efterhand :)...
Gabbe//
 
Toppen