• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Röstvolymen ställs in både i appen och med volymknapp på iPad/iPhone.

image.jpg
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Gissar det var ett svar min förfrågan om varför guidningsljudet försvann men problemetvar inte den inställning du visar på ej heller på iphonen.
Eftersom jag har även kopplade över till TomTom på min Iphone så vet jag att det heller inte var fel på ljudinställningen i pionen.
Rolf
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag brukar avsluta med att klicka på Avbryt rutten och därefter ta bort rutten och därefter stänga appen.
Vet inte om detta är rätt men.....
Nu märker jag att trots detta förfarande så är navigationen igång i alla fall för när jag startar appen igen så går den verbala navigationsrösten igång innan jag valt någon rutt eller någonting
Vad gör jag för fel???
Rolf
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

För att vara riktigt säker på att appar stängs, dubbelklicka på hemknappen och svep resp. app uppåt!
 

hansbrolin

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
11043
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej, har en modell MD786KS/A ipad version 8,3. Har laddat ner Igoprio europé får det ej att fungera med gps, är det fel ipad
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.855
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Den iPad är bara WiFi och har inget GPS chip eftersom detta sitter i samma krets som 3G modemet. Så jag antar att du inte har någon plats för SIM kort och då fungerar det inte med GPS.
 

Mitthem

HBK Medlem
Inlägg
192
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Vilken igo primo skall jag ladda ner för att få som att jag har Europe, jag har bara tyvärr laddat ner Western Europe?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Du kan komplettera med östra Europa.
Västra + östra blir samma pris som hela Europa men man kan bara navigera inom var sin app.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.791
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har en GPS-puck som inte fungerar efter uppdatering til iOS 8.3. Hittade det här: Universal Bluetooth GPS Receiver for Today’s Most Popular Handheld Devices | Dual Electronics och läster under FAQ's att efter det fungerar det inte med 3:e parts GPS. Provade i går och det fungerar fortfarande inte. När 8.4 kommer så ska det vara åtgärdat. Hoppas det inte dröjer så länge till. En Beta-version ska finnas men vet inte ännu om det går att komma åt den och få in den i IPad 2.
 

Mitthem

HBK Medlem
Inlägg
192
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag hittar inte den men jag vet att den funnits där förut
 
M

Misty

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag undrar om någon vet var Östra Europa finns? Ja nu lät det ju lite konstigt men Eastern Europe för Igo. Jag har västra men östra finns inte att ladda ner längre. Eller är jag blind?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

iGO EEU innehåller några östländer men inte alla som tidigare fanns i Eastern Europe.

image.jpg
 
M

Misty

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jo jag vet. Vill gärna ha Kroatien, Tjeckien mm. men vill inte köpa hela Europa och få de länder jag redan har plus att betala det dubbla. Konstigt att de tagit bort den.
 

Ove & Marjatta

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4902
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Även vi vill ha t.ex. Kroatien. Vilka länder finns i EEU regionens app. Kunde inte se detta när jag äntligen hittade den.
Hjälp önskas av en lite mindre kunnig. Har Väst Europa och gillar den.

Marjatta
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Du ser länderna på bilden som jag la in.
Tyvärr verkar det som om man behöver hela Europa för att få tillgång till Polen, Baltikum, Tjeckien, Kroatien m.fl.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Eftersom iGO Eastern Europe av outgrundlig anledning har ersatts med ett flertal versioner med östeuropeiska länder har jag installerat gratisappen HERE där man utan kostnad kan lägga in alla världens kartor. HERE (Nokia Navteq) levererar kartor till de flesta navigeringsappar och GPSer, däribland iGO

Alternativet iGO Europe (hela Europa 695 kr) ter sig en aning dyr när man redan har iGO Western Europe.

Appen HERE har inte på långt när inställningsmöjligheter som iGO men duger gott för enstaka besök i Polen, Tjeckien, Slovakien, Slovenien, Kroatien eller om man vågar hälsa på Putin. Appen funkar också med kartor för resten av världen!

Here finns även till Android!
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Here er også på Windows 8 og nyere på alle plattformer.

Maps appen som er med i win10 har ©Here :D.

En del nye biler i dag har navigator programvare fra Here.com, og de aller fleste bruker kartverket fra Here.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.384
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

iGO Primo som GPS på en MC, självklart.
Köpte en tankväska och laddare för iPhone på Biltema.
För att hålla iPhone på plats, två lager plywood där översta lagret lövsågades efter profilen för iPhone. Spraymålades i matt svart för att inte avvika från tankväskans färg.
Fixade en anslutning till MC:s batteri för laddning av iPhone. Med handsfree anslutning hör jag navigeringsanvisningarna och om det skulle ringa under färden.
iGO-1.jpg

iGo-2.jpg
Tankväskan kan kopplas loss och användas som ryggsäck.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Nu stör jag igen, försöker bli en bra brukare av iGO och har ett par frågor.
Poiviewer får jag ingen karta om jag är offline, har jag gjort fel?

Promobilderna + fungerar utan nät men kartan tycker jag inte är bra, men fungerar.

Om jag lagt in en t.ex. ställplats och gått över till iGO hur gör jag lättast för att spara den i favorit?

Några frågor som kanske kan få igång mig.

POIViewer fungerar offline om man i förväg cachat kartan dvs om man i onlineläge besökt kartan i förväg. Någon sa att en offlinekarta kommer i framtida version?

Kartan i Mobil Life + är av enklare slag och sökning på ort funkar inte som i onlineläge. Man måste dra den röda markeringen till avsedd plats.

I iGO markerar man med fingret på kartan för att sedan lägga som favorit oberoende om POIViewer har valt målet eller inte.
 
F

F.d. 25911

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Är ute och kör runt Europa. Har avverkat östra delarna och bara resten kvar :p: Efter goda råd här valde jag IGO och iPhone, har fungerat alldeles utmärkt, helt fantastiskt bra.

Vi använder den när vi kör, cyklar, vandrar. Den har lite svårt att hänga med och uppdatera vid promenaderna. Damen vars röst vi använder kan ibland bli lite irriterande när vi stannar vid trafikljus eller liknande: "räknar om rutten". Men helt klart en fantastiskt hjälp.

Jag tänker mig nu köpa en iPad då den jag har saknar plats för sim-kort och jag kan inte använda appen på plattan. Om jag förstår det rätt är det sim-kortet som behöver 3/4-g.

Så till min fråga: Någon som har en länk/förslag på vilken iPad jag ska köpa för att IGO ska fortsätta fungera perfekt?
 
Toppen