• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det är ett nanokort som krävs i nyare iPads, det går att klippa ned microkortet till nano och få det att funka.

Mini och Air av valfri version funkar utmärkt och skall plattan användas till mer än navigering är minnesstorleken viktig. Ju större desto bättre, undvik 16 GB.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.833
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det måste alltid vara versionen med SIM kort för att få GPS. Man behöver inte ha SIM kort i men det är bara SIM kort versionen som har GPS.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tack

Så bara det är en Air så behöver jag inte ens ett simkort i den?

APPLE iPad Air 2 Wifi 64 GB - Grå Surfplatta - Handla online hos Media Markt

Så köper jag den ovan kan jag bara ladda ned appen och köra?

Du behöver inte simkortet för att navigera men ett nanokort är bra till andra saker som kräver uppkoppling. Däremot krävs att det finns plats för simkort, det är den som har GPS-funktionen.
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Är det fortfarande så att bara 3G/4G-modellerna har GPS? Inga Apple surfplattor med bara wifi och GPS? Med tanke på att i stort sett alla mobiltelefoner går att använda som accesspunkt, och dessutom finns det router i fordon, surfzoner o.s.v. så tycker man (eller jag i alla fall) att simkort är för enheter som går att ringa ifrån, surfplattor behöver knappt simkort längre, GPS är viktigare för mig i alla fall.

Jag har plockat ur simkortet ur min gamla iPad 2 och ansluter den mot vad annat som finns tillgängligt och Jag har aldrig saknat 4G i paddan. Nu börjar den dock bli lite gammal och seg så jag tänkte ev. skaffa en iPad mini istället. Hade ju varit smutt om man kunde spara några kronor på att köpa en utan sim och ändå använda den som navigator men...
 
F

F.d. 25911

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tack för hjälpen, det blir till att investera i en:

APPLE iPad Air 2 Wi-Fi Cell, 64 GB, Gold.
Pris: 6650 kr (köper i Österrike)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jo, de fanns tidigare men är förbjudna i vissa länder som tex Frankrike.
En bättre funktion är att vägens fartgräns kan visas och ger larm när den överskrids.
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Efter uppdatering till IOS9går det inte att få upp IGO som val när jag klickar på "direktion" i POIviwer. Någon som lyckas eller vet något? :confused:

Birgitta
 

monsun31

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
11535
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hello,
There have been changes in the way iOS 9 handles the URL schemes that allow POIViewer to communicate with other apps.
iGO North America & iGO indonesia are working on my iPhone. But I think I may have made a mistake with the generic iGO URL scheme.
I will check and submit an update this evening.
Which version of iGO do you have ? (Europe ?)
Regards,
David
 

Bernt Håkan

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
1368
Medlemskap
2025
gps

hej Anders , har använt igo i 5 år har fungerat utomordentligt . Men nu har gps stängts av, kann inte hitta knappen för att starta igen Med vänlig hälsning, Bernt
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.833
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

På iPhone o iPad.
Gå in under Inställningar:->Integritetsskydd:->Platstjänster och leta upp IGO och slå på Alltid.
 

Bernt Håkan

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
1368
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hittar inställningar men intrigitet o plattjänst kommer inte upp misstänker att jag gjort något galet. Bernt
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.833
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det är inte i IGO du ska ändra utan i Inställningar i IOS på paddan eller telefonen.
Kugghjulet som du har någonstans på skärmen......
 
Toppen