• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskeforum ?!

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Fiskeforum ?!

Även i Vargön skall färskpotatis upptagas (ur plasthinkar) spöna packas, röken förberedas och i em. startar färden mot Skåne och midsommarfirande vi ses där.
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum

Efter ett par veckors vila från fisket har jag nu kommit i fin form. Igår hämtade jag upp en riktig goding ur älven.
Vi åt den till middag idag - riktigt gott!

:cool: :cool: :cool:

Åke 65

Fiskelycka.JPG
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Jo Tjena du Åke, snyggt jobbat, får man fråga vad du har för hemligt knep?
ska man vila sig i form för lyckat fiske?? eller gäller några andra här ej nämda knep.
vi är ett par stycken i klubben som skylle vilja ha information om vad det i så fall är.
Det kan väl inte vara så att vi som inte fått nån fisk bara kan få dom fiskarna som lider av självmordstankar?
Fast å andra sidan har jag hört om Dynamitfiske, kan va värt att pröva.
Skitfiske på er ;)
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Ja du Hasse P.
Knep å knep, det måste vara känslan, vist är det bra att vara
utvilad och i god form.sen är det bra att sitta på rätt sida i båten, min fiske kompis (vet ej längre) han får sällan fisk.
Du kanske skulle prova med svampplockning iställe.
för svamp hittar jag alldrig några, så skulle vi kunna byta
lite tipps.

Åke65:cool: :cool:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Nu fattar jag Åke, du har båt, inte konstigt att vi inte får något utan båt.
Det här med svampplockning är inte så svårt, det är bara att pilla mellan tårna efter fotsvamp !

Tjinge ling.:wink:
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Tyvärr Hasse . Jag hittade ingen svamp.
Får hoppas vi träffas någon gång så du får visa var?


Åke 65;) ;)
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Du Åke det kan va för att jag är gammal och mossig, som dottern säger.
Jag menar svampen trivs i mossmarker har jag hört.
Jag ser fram mot att träffa dig så vi får fortsätta att ljuga om fisket och svampen.
Var rädd om dig och njut av livet.
MVH Hasse.:wink:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Taliho på er sjöbusar! I morronbitti blir det storfiske efter abborren, det blir till att ösa båtskrället och ge sig ut på böljorna, jag har inhandlat lite nya drag som måste kollas om de håller måttet, men för säkerhets skull blir det nog att ta med ett par 30 meters nät som läggs för natten.
För övrigt ska jag börja provfiska efter kräftor i mitten av nästa vecka, ska bli kul att se hur åter reproduktionen är.
Jag återkommer med en fiskerapport i morgon kväll.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Blir bra Hasse, inväntar spänt den rapporten !...o på tal om rapport, kommer det snart nån om en nyinköpt kamera tro ? :cool:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Skepp o hoj, Jo jag var hos ICA handlarn i byn i morse, då jag betalat hälsoprodukterna (bärs o snus) och skulle gå i väg, ropade Anette som hon i kassan heter Hasse du som är med i fiskeklubben har du ingen användning av dom här vykorten? dom är sponsrade av POSTEN sa hon, och är gratis???.
Perfekt sa jag efter att sett på framsidan av kortet,som föresäller en gädda där man ska fylla i uppgifter ( längd + höjd + vikt +typ av fisk ) DÅ SLOG DET MIG det måste gälla som fiskebevis efter avslutat fiske ELLER???? NISSE är det inte så att det som Posten sysslar med är en seriös företeelse i Sverige ?? Jag menar misstror man postverket, då tror man väl inte på tomten heller?
så jag säger bara TACK postverket som har besparat mig en väldigt stor utgift för en fiskekamera.
Nu du Rollerteam kan du sitta där med dina krav om bildbevis DOM KOMMER I FORM AV KORT, som vykort.
Hur gick det med fisket då? ja jag måste säga att det var tur att jag tog en bunt med kort, för så stort kort fanns inte så jag får tejpa i hop 12 st för att få med längden på gäddan, fast abborrarna 3 st fick jag klippa av efter kortkanterna för att dom skulle gå in i brevlådan.
Så än en gång Rollerteam du känner på lukten när beviset på bra fångst kommer till Gingri - By.

PS Nisse du kan väl konfirmera Postens Trovärdighet ( du vet alla tvivlare som finns inom klubben) .
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:wink: :wink:
Dagens fiske iLjungan blev så där.
Om det brodde på vädret ,eller fisken eller mest troligt han som höll i spöt. det blev endast en liten öring.
Har nu bytt ljungan mot ljusnan.

Skitfiske på er alla fiskare ÅKE 65:wink:
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Jo du Hasse, ska bli väldigt intressant o se när "postmannen" knölar ner dessa 12 vykort i min brevlåda, ska kolla mycket noga att det inte är en nätskadad gädda...o blir inte det väldigt dyra portokostnader, i längden ? (5:50 x 12 = 66:- )

Med så mycket firre du verkar få där i Yxningen borde det bli klart billigare på sikt, med en kamera = engångskostnad :p


...o påtal om Yxningen, kan bli så att du får oväntat besök 3/8 - 6/8, inte helt säkert än, så Sixten kan vara helt lugn tills dess, men kanske redan nu bäst o börja förbereda honom mentalt för en redig batalj med främmat från väst. Säg inte mitt namn bara för då kanske han gömmer sig för evig tid. :twitcy:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Ja du Pekka, jag tror inte att det är namnet som han är rädd för , det är nog mera OM DU SKULLE TITTA NER I VATTNET som skulle få den effekten.
Skämt å sido,datumet är taget, jag beställer fint väder av han basen där uppe ovan molnen.
Jag fick aldrig något svar av dig att fiskekorten som posten tillhandahåller kan anses som tillförlitligt bevismatreal i fråga om fiske?????.
Ska dä va nödvändigt att köpa en bälgkamera, man har ju så mycket att bära på ändå när man fiskat, jag tänker på fångsterna och va dom väger.
Nå nu ska jag ut o reda näten efter nattens fiske, det var förresten 6 granna abborrar och dom tänker jag tame- an inte fånga på någe fotografi dä ä bare så.
Dom e tagna i nätet och dä får räcka.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Som jag har väntat...(han måtte ha haft punka på båda däcken på sin cykel, hela vägen från Näs)) men nu kom han då äntligen Postmannen med Hasse P:s bildfiskekort.

Ja, vad säger man...jag blir alldeles konfys, chockad o oerhört impad över att ni har/hade såna där "krokodiler" i ert komunala vatten. Snudd på worldrekord va ?

Jag hade nog kunnat acepptera detta som bevis om du bara fått med datum o klockslag (på öret) tyvärr så verkar du missat det...men nästa gång Hasse !


Mvh

s Gädda-500.jpg
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: ja tror inte att det är i näs som felet ligger, snarare att postmästarn i gingri by bemödar sig med att dricka kaffe i varenda torpstuga, och då tar det tid.
Nu har jag visat lite av vad du kommer att få uppleva här i NÄS, det är nämligen så att han på bilden har en bror som inte har sett dagens ljus än, och min tanke är att du ska ge dig i kast med honom, så kom inte med några tandpetare till spön, now we talking big fisching.
Kan bara medela att jag har slängt i en skälvdöd galt på 145 kilo för att lungna ner den lite, så han inte nappar direkt av hunger.
NÅ vidhåller du kameratvånget efter ett så vackert kort??????

För information är Yxningen klassat som sveriges näst bästa driksvattentäkt (orenat).

Din obestridlige Fiskekamrat Hasse P.:D
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Fiskeforum ?!

Aj AJ jag har missat detta meningsutbyte några dagar för jag har kört postturen över Härjedalsfjällen så Lapparna har fått sin post i år också. Där uppe hde de inte fått något över 6.5 hg så Hörrödsöringarna står sig än, vad beträffande postens trovärdighet så är den 100% och speciellt om Husbilsklubben.se:S eget ombud sköter bedömningen. Jag hoppas att ingen annan läsare av detta forum har några som helst tvivel om sanningshalten i fiskeforumet. Jag skulle inte förespråka att "mäska" med så stora galtar över 143 kg de bör inte väga mer än 120 kg för de tyngre lockar fram så stora fiskar att de blir lite svåra att bemästra, det är därför man har svårt att fånga odjuret i Lokness. Jag hoppa att ni inte deppar för att Postis äntligen har kopplat upp sig från Kristinehamn.Ja inte för att jag tvivlar på er sanningshalt nej nej skulle bara fattas.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Man får tacka så mycket att ÖVERPOSTMÄSTARE Nisse ger sig tid att reda ut att sanningshalten i detta forum fortfarande ligger på 110%.
Skulle någon individ fortfarande efter Postmästarens tillrättaläggande hysa tvivel, ombeds vederbörande att byta forum till Damernas.
Sen vill jag bara tillägga att det gick inte att få tag i en mindre galt här i NÄS, det är nämligen så att, här är det som i Amerika finns bara BIG Things, gäller fisk och tamboskap,mm.
Ett levande bevis för detta påstående är storleken på undertecknad.
Jag lämmnar eder för ett par dagar i Västervik för att Insupa Visfestivalen.
Jag slutar med sången (storfiskarvalsen)
När storfiskarn talar om hur stora fiskar han får, ja då räcker armarna inte till,och så vidare.

Ett riktigt Skitfiske på er.:D ;)
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

*citat "Skulle någon individ fortfarande efter Postmästarens tillrättaläggande hysa tvivel" = jag hyser absolut inga tvivel Hasse, tror benhårt på ditt vykort (nope, inga fingrar i kors här inte)...men va ju det med datum o klockslag som måste vara med för en fullständigt korrekt dokumentation till HBK:s interna fiskeliga.

Men hade du nu haft en kamera tillgänglig vid den fantastiska tillställning när du fångade gäddan så hade du bara behövt knäppa av ett kort, o automatiskt hade kameran samtidigt håvat in både datum o klockslag, o vips så hade ju saken varit biff !

Måste även berätta att det inte är jag alena som satt upp dessa regler...men för att inte verka helt omedgörlig så får du delta lite inofficiellt med denna gädda. (tack föresten för whiskeypavan som låg i brevlådan idag)

Ha nu så trevligt på visfestivalen som du ska insupa där i Västervik, sjung nu inte för många supvisor bara. :twitcy:
...o jag ska genast inköpa Hajspön !



Hej Postis...bara trevligt o höra av dig som vanligt, du kanske ska med till Näs när vi ska tampas med sötvattenskrokodiler ?
 
Senast redigerad av en moderator:

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Fiske i Härjedalsfjällen ! Om någon ska åka upp till fjällen och fiska så vill jag lägga ut en knottvarning här. Vi ( 5 pers) kommer just därifrån och jag har nog aldrig varot med om något liknande där uppe. Mygg klarar man ju genom MYGGa men det bet inte 100 % på knotten. Det som hjälpte bäst var insektsmedlet OFF. Uppe på kalfjället är ju inga problem men de som vill fiska Harr måste ju hålla till på lite lägre regioner. Jag vill ändå rekomendera ett besök för entusiasterna. För oss 3 som fiskade blev det drygt 50 st. fördelat på Fjällröding, Bäckröding, Öring och Harr. Bästa fiske någonsin där uppe! Tänk att kunna parkera bilen nära en fjälltjärn och kunna gå ut på morgonen och fånga 3 Rödingar innan de andra vaknat. Den största på c:a 1 kilo. En bra påminnelse om en av orsakerna till att man skaffat en husbil (med frys)!
:) :) :) :)
 
Toppen