• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskeforum ?!

F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hej Tommy...tack för rapporten. Jo, det där med mygg o knort kan "knäcka" den bäste... ibland har det t.o.m varit så illa så man blivit tvungen o inmundiga lite kax-olja innanför västen för o stå ut. :twitcy:

Ni verkade iaf ha haft tur med vädret o vattenstånd...o fisket ! Var ni lite överallt där uppe eller riktade ni in er på en plats ?



Mvh
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Hej Rollerteam! Vi har alltid (sen 1975) haft Funäsdalen som högkvarter. Husbilen gjorde att vi kunde vara lite mer flexibla än tidigare men lite "yrkeskada" gjorde att vi ett par gånger återvände dit över natten. Harrfisket i Tännäs missar man ju inte. Där hittar man ju också Öringen. Rödingen är lite svårare. Det gäller att komma i rätt tid till rätt plats. Det som ena stunden är kanonfiske kan nästa stund vara rena öken. Jag rekomenderade Öjön i Ljungdalen för några år sedan som gav kanonfiske. De som tog till sig tipset menade att den var totalt tom på fisk. Ett annat tips var Björnskalletjärn i samma FVO. Ändå är många nöjda med fisket i Ljungdalen.

Har starka funderingar på Faxsjön längre fram. Vet du om det varit bra underhållet med fisk där i sommar ?
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

jho du, detta med fiske är ju en svårlöst gåta...ena dan är inte den andra lik.

Vad gäller Faxsjön så säger iaf "han" vid gården nedanför sjön, att det sätts ut ny båge var 4 till 5 vecka, vet inte hur mycket åt gången.

Du kan väl hojta till om du ska dit så kanske vi kan träffs där, är inte hemma V 32 o 33 bara.


Mvh
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Tjo-ho nyss hemkommen från Västervik, Ja ja vet att det bara är lördag middag, MEN jag var tvungen att äka hem INNAN all supande börjar. Ska till kyrkan i morrn.
För det första Rollerteam, Hur i h-vete tror du att man kan få fram TID & DATUM i en Bälgkamera, det kan inte jag begripa, För det andra, den ena dan är inte den andra lik?????, har du fått fisk dom senaste 30 dagarna????. i så fall du som har så morderna fotogrejor in me skiten i bild så vi får se på underverket-underverken om det skulle bli mer en 1 st mört.
Fiskeabstinensen gör sig påmind efter ett par dar utan fiske, så nu blir det till ge sig ut på sjön i kväll för att tampas med dom stora.
Pekka jag räknar dagarna till det stora mötet i NÄS.
PS, kan tillägga att det är bara benräster kvar av galten;)
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Jahaja.... nu bröts friden när Hasse P är back in buissnes, trodde nog att du skulle orka sjunga med i slutverserna i år.

Med kamera menar jag en digital (vi lever ju trots allt på 2000-talet nu) o inte farfars gamla avlagda.

Fått fisk senaste 30 dagarna ? = jepp, men som sagt...mört sätts inte in här, o i förrgår fick jag stekt rödspätta utav Annette till middag, de du !

Din abstinens verkar lite värre än vanligt så det är helt ok att du hivar i en 1/2 till, men håll inne all mäskning till veckan före drabbningen så får du också en sportslig chans till fångst.

Mvh

Din fiskebroder från väst ! :cool:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Tjholahopp du pekka, nu kommer det information som får dig att svimma av.
Ja har tjackat en Nokia mobil med kamera, jo du läste rätt, va säger du nu då???.
Man skulle ha ett kitt med kabel,cd skiva för att instalera på Datapositivet,för att få in bilder.
Inte F- n funka det, CD skivan som ändå inte va nån musik på åkte upp i Bigaråträdet som fågelskrämmare, och du där verkar den funka!!.
Det blir att gå tillbaka i tidsepåken igen, ( kryp in under skynket dra ner bälgen tänd florixmedlet för blixten och kortet är klart).
Nä nu rycker det i högernäven efter veven på rullen så jag ger mig ut på sjön.
Hej då.:D
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Jodå Rollerteam ! Jag hoppas vi ses vid Faxsjön framöver. Det är mycket som ska hinnas med innan semstern är slut men förhoppningsvis blir det tid över till ett besök där.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hasse P...kan ju säga så här, inte mycket mer som du kan göra för o förvåna mig längre.

Du får nog ta o klättra upp i trädet i morgon :wink: o hämta ner CD- skivan så kanske jag kan lägga in det på din data där i Näs när jag kommer på besök.


Skitfiske o en tidig morgonrapport pryder sin plats efter din kvällsrunda.


Tommy F....vi hörs av närmare inpå.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Joru Pekka nu kommerdu att bli förvånad! det blev 2 st gäddor + 3 st abborrar i går kväll.
Inte för att dom var så stora varken gäddorna 0,8 + 1,2 kg abborrarna 0,3 - 0,6 kg, men det måste ju finnas fiskglin här med.
Jag funderade medan jag fiskade i går, KAN det tänkas att din mobil är så modern att den är utrustad med sånna finnesser att den kan ta emot MMS medelande, i så fall om det nu förhåller sig så, DÅ KAN DU FÅ BILDER AV FISK FRÅN MIG. BRA VA??
Du ser, här är killen som inte ger sig för att kunna ge dig en bild på fisk.
PS, ska jag frysa fångsterna framöver för att få ett godkännande av dig ELLER???.
DS. Det går även att balsamera fisk.

Hör med vidare intresse av dig i detta ärende.:D
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Är ju de mindre som är goast vetdu, o bra att du gallrar ut lite. Jag knäpper på min mobil nu så varsågod o skicka dina bilder via MMS, men släng nu inte din mobil i sjön om det inte skulle funka o skicka på en gång. :twitcy:


...annars skulle det ju vara ett intressant alternativ o se din balsamerade fisk. :cool:
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

En blänkare om att det är bra makrillfiske från nya piren (vid fästningen) i Varberg just nu. :yes:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Jaha, då ska man bara sumera fångsterna i Havet vid Skälderviken i lördags, närmare bestämt från stranden i Vejbystrand.
Jag kan säga så här, Makrill smakar nog bäst på burk i tomatsås?
inte för att jag fick någon makrill och inte någon annan fiskart heller för den delen.
Men jag säger som Jägarn sa när han inte skjutit något efter en lång jaktdag, ( Det är i alla fall såsen som är godast. )
Tomatsås (slurp).;)
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

...va, makrill på burk ??? :swoon: Synd du inte fick något för jag hade tänkt att du skulle ha med lite agn till kompisen i Yxningen, nåväl...min axel är ledig om du vill snyfta ut.
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

För så där 10-15 årsedan provade jag flugfiske med mindre bra resultat.
Har nu införskaffat nytt spö och rulle.Tänker nu åka till väl undan skymda platser och träna.:wideeyed:


Åke:spinny:

ps annars har abbor fisket gått strålande på sista tiden ds
 
Senast ändrad:
F

F.d. 17999

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hej Postis!
Det har hänt mig att jag har åkt till Harasjömåla för att fiska röding och öring,
men fått köra till en fiskaffär för att köpa fisk med mig hem,för att få
lugn och ro och slippa förklara mitt misslyckande för min fru den dagen.
Mvh/Lasse
PS/ Gärna ett forum om fiske.
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Hej Rollerteam !
Var på besök hos svärföräldrarna som bor ganska nära Faxsjön. Jag gjorde en blixtvisit ( 45 minuter) där. Vad som mötte mig var en fisktom ? sjö. Såvida man inte gjort ett isläpp där precis nyss så vill jag inte råda HBK:are att åka dit just nu. Jag begär inte att få fisk när jag fiskar men jag begär att det FINNS fisk där jag fiskar om man löser ett kort för 110:-. För att inte betunga icke Faxsjö-fiiskare så ska jag inte berätta lvad som mer hände. Jag hör av mig om det på en annan kanal senare. Nää... nu så bär det snart av med husbilen mot Vättern! (Tyvärr inget fiske). Ha det bra alla fiskebröder!
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Tjena Tommy jag hör med vidare intresse av dig angående Fax-sjön.
Kan medela att jag har varit ute på sjön, Yxningen alltså, det blev en liten uppvärmnig av fisket nu på morgonkulan, det blev 23 st abborrar, Rollerteam kommer på en välkommen fiskesafari i slutet av veckan och ska lära mig ett och annat om fiske, ser med tillförsikt fram mot drabbningen som kommer att rapporteras i detta forum, DAG för DAG.
Min fiskekamrat har ju begåvningen att Traktera detta omdebaterade redskapet, Fototeknikens underbara värld.
Som sagt( jag återkommer).;)
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hej Tommy...tråkigt med Faxsjön, kan ju inte vara helt utfiskat ?! Vi kanske ska prova något annat vatten istället, stockasjöarna, svartedalen eller bergets sportfiske. Vi hörs vidare om detta...jag håller på o packa lite utrustning för kommande äventyr hos hasse P:s hemmavatten. Det sägs att Yxningen håller ett sådant här bestånd utav giriga gäddor som i den bifogad filmen. Då behöver man ju inte spö utan det räcker med boxarhandskar.

...jodu Hasse, kan du hoppa upp o sätta dig på att då ska det fotas o filmas, varje dag !
Yxan är färdigslipad...

Mvh

YouFish.nu - A well known Swedish clip were a guy puts a fish back in the water and a pike shows up and ruins that poor guys plans..... Unfortunately the audio seems to be offsync when uploaded... bummer mine is fine.
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Hej Rollerteam och Hasse_P . Har just återkommit från en fin liten semetertripp i Hjo vid Vättern. Fick 4 fina halvkilosbitar i går. De nappade under markisen i en cerise plaskasse. Nä.. dåligt skämt. Angående Faxsjön så hör jag av mig med info om det. Lycka till med fisket !
 
Toppen