• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskeforum ?!

F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Det ska du veta att om du inte gör en bresladd in på gårdsplan då, (tyvärr går det inte med lakritsremmar för det är grus), kommer jag o bli mäkta besviken...ledig fre, så gråta får du göra på min axel då. Akta bara vobblern som är fäst på vänster skuldra !
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum

Bild från fisketräffen i Kroksjön.

Storfiskarn.JPG

Vinnande fisk! :wink: Fiskelyckan var väl inte så stor, men vi hade
ju trevligt ändå.

För kännedom så är det en Esox lugius.
 
Senast ändrad:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Grattis Åke65,storleken har ingen betydelse, en vinnare är alltid en VINNARE.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Pecka lägg på lite tjära på gruset på gårdsplan,det blir en kraftig handbromsvändning efter trappan ,så vi står åt rätt håll med åket när och om vi lämnar residenset? vi trivdes så ypperligt hos er senast, så pass upp när starktonhornet djuder ett par mil från er, då är vi bara cekunder i från er.
MVH STORFISKARN.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hasse P.....nytjärat o klart ...o hjärtligt välkomna är ni när som !

Åke 65...nästa gång tar jag upp kampen med dig vid Kroksjön, så passa på o njut av segerns sötma tills dess ! :twitcy: ...nejdå, du vinner säkert igen...tror du har något hemligt vapen, agn på kroken eller nåt liknande. :wink:



Mvh
 
F

F.d. 25014

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Ja du Rollerteam, jag vet att du har ett hemligt vapen, det du fick i helgen,

det nya spött med rulle som du ska ta och slå all dinna fiske vänner med.

Tala nu om vad det , vissa gärna med bild så alla får se det

Ha en gå fiske tur
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Men det vet du väl Ulfhed att man aldrig ...får avslöja sina hemligheter o trix när det gäller så allvarsamma ting som fiske. Att man hjälper till o bistår med praktiskt o teoretisk handhavande o förslag på inköp utav utrustning, fiskeplatser o dylikt är självklart.

Så det nya superhemliga vapnet behåller jag för mig själv...:yes: Men tror som du att rekorden ryker all världens väg detta fiskeår....:p
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Lite foton från helgen...när det var dags för 1:a testet i verkligheten med mitt nya hemliga vapen. Hur det gick med det ska jag berätta en annan gång...men kan ju säga så mycket iaf att det är dags o byta fiskekepa. :twitcy:
Foto 1 är våran uppställningsplats, 2.an är Hasse när han försökte smyga ner till vattnet före mig o 3.an visar Annette o Marianne på jakt efter den store.

faxsjön-07 037-500.jpg

faxsjön-07 040-500.jpg

faxsjön-07 044-500.jpg
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Fått en hel del förfrågningar om inte jag har ett foto o sätta in med fisken vi fångade, är ju det där med bildbevis o så.

Jag håller på o redigerar...kommer snart något inom ramen. ;)

Fiska på o ta det lungt där ute.

ingenbild.gif
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Äntligen verkar fiskelyckan ha vänt för KINGEN.
Ser att du nu gått över till Esox lugius.:wink: Kanske bäst så?

Får återkomma när jag kommer upp i din storlek och anntal.:D
ÅKE 65:rolleyes:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Vet du loomis...hade nog inte ens hjälpt med ett sådant, de enda som verkade gilla mina räkor eller powerbait var mörten i den gölen. :twitcy:


Det som ska inom fotoramen är Hasse P:s rb, väntar bara att han ska bestämma sig om den ska läggas in lod eller vågrätt som bildformat. :cool:

Kan ju berätta att Hasse är en riktig fiskebroder som lät oss alla smaka nygrillad rb, utan att retas för mycket ;) Vi hade fantastiskt roligt, o vädret var med oss.



Mvh
 

Kastanj

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
174
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Hej alla storfiskare!
Nu har jag läst era fiskehistorier och tänkte visa en riktig fiskare som jag fångade på bild i Holland.
MVH
Kastanj

Fikare.jpg
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Ja du Pecka, som nyss hemkommen från rutten kan jag väl bara säga som Korsords-boxaren sa, Jag gick in Lodrätt men bars ut Vågrätt. Med andra ord du får lägga in bildbeviset på BÅGEN hur du vill, den blir varken större eller mindre hur du än vänder på bilden. MEN jag vill inte veta av några tjuvtrix när du ska ut med grabbarna den 1/6, TYP
RIGGADE BILDER, LÅNADE FISKAR FÖR EGEN- FOTO, och dyligt.
Bara så du vet, Finnarna vid Faxsjön lämnar hemliga rapporter, sen får jag väl tacka för en trevlig Fiskehelg
Hälsa till Annette från Mig och Marianne.;)
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Ok, här kommer Hasse P:s vida berömda R-B tagen ur Faxsjön i helgen som var. Efter 3 till 4 timmars intensiv debatt mellan Hasse o mig där vid strandkanten enades vi broderligt, till slut...att den låg på kilot.

Det är jag som får krypa till korset o erkänna att du var en värdig vinnare, trots att du smet iväg tidigare än i ottan med pannlampa o spö. :twitcy:
Hälsa tebax från oss o tack själva ! :D
...o du, Grattis !!!:music-icon:

faxsjön-07 048-500.jpg
 
F

F.d. 3153

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hej...

Dagens fångst..!

Fiske.JPG

Hälsningar från Finland
Göran_K
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Det var inte dåligt!
Är det en braxenpanka eller en smällfet sik som ligger i mitten?
Tagna i mjärde?
:twitcy:
 
F

F.d. 3153

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Det är en braxen. + en liten gädda, 2 gös, ett 10-tal mörter och resten är abborre.
Fiskade med 2 nät, så det vart inget "riktigt fiske" idag..:D

/Göran_K
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Göran K.....vi får se om jag o Kingen kan slå din fångst i vår kommande notdragning i september.

Kanske tveksamt att vi gör, han o jag i samma båt kan ju bara sluta på ett sätt...:wink: men huvudsaken är att man har roligt. :cool:



Mvh
 
F

F.d. 3153

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Det är väl att fuska om man drar not...?

I september fiskar jag gös...
då ser det ut såhär...;)

Edit: Rättar mina "lögner"...bilden är tagen 23 maj 2003.
Rätt skall vara rätt..!

/Göran_K

gös_2.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen