• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiskeforum ?!

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Tack ska du ha Tommy, Ja du förstår att det är ett bestyr nu när fiskekonsulenten Rollertem kommer, Jag har varit i kontakt med lokalpressen för repotage om fiskegurun som väntas på besök till den här gudsförgätna platsen på jorden. Du vet när VÄSTKUSTEN blir bekant med ostkusten, då får vi höra " har ni ingen makrill, har ni ingen kolja, har ni ingen torsk", nääe det har vi inte, men jag vet en som kommer att bli " TORSK" på fisket efter gädda och abborre,ingen nämd eller glömd,om jag så säger.
Nu har ju mästerfotografen lovat ett bildkolage av fångsterna,ja,ja vi får väl se?
Kan bara säga så mycket att, så länge prinskorvarna är i trim på mig så kommer det att bli några väl valda textremsor, här från OSTKUSTEN.
på återhörande.;)
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Fiskeforum ?!

Njaaa jag har varit i Danmark och tagit en lille en, ja inte smakade den fisk även om ni tror det, och läser nu att gigaterna skall mötas i Faxsjön eller var det nu blir, jag sätter i sladden på bilen och packar i morgon åker mot nämda område för att som oberoende observatör från HBK, så jag kan bekräfta senare för medlemmarna om sanningshalten i denna sammandrabbning, räcker med att stå på torget i Gusum för att höra på byskvallret vem av fiskegiganterna som fick störst fisk. Jepp däråt i morgon stannar nog i "snålviken" vid laxå först. Om ni ser en främmande figur med ett 12 metersspö så kan det vara Postens fiske kontrollant.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Välkommen Postis till NÄS, för att bevittna ( eller ännu bättre delta i kampen om SIXTEN ).
Det ska bli ett sant nöje att få tvåla dit Rollerteam i fiskekampen, fast jag känner på mig att han har något lurt för sig, han har nämligen inte varit inne på sidan och komenterat inläggen, och det bådar inte gott, men men den som lever får se?
För fiskas ska det i alla fall.:wink:
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Var det Rollerteam jag mötte 16.45 i Bottnaryd vid R40 på väg österut mot Jönköping för vidare färd mot Gusum ? I vilket fall som helst så var det en Rollerteam med en HBK-dekal. Eller såg jag fel ?
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Tommy...du såg säkert rätt, men det var inte "orginalet"...men imorgon ungefär vid den tiden så är det troligt att det är jag som passerar förbi.

Kolla efter en Nordic som har ett hajspö med Westins Superdupermagnum wobbler genom sidorutan. :wink:
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Javisst sjutton, Rollerteam. Jag glömde bort mig. Hade för bråttom att komma ut på motionsrundan. (Jag skyller på det:)) . Lycka till med fisket !
 
Senast ändrad:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Tjena fiskekamrater, som ni ser har vår gode fiskekamrat laggt upp ett nytt forum,
där det kommer att rapporteras dagsaktuell ställning av det pågående storfisket i sjön Yxningen, har ni frågor om fisket, dagsform på fiskegubbarna, eller metoder som kan användas för att fånga fisken ( gäller för pekkas del) skriv in på forumet.
Grabben är lite illa ute han tror att man agnar med REKER för abborrfiske???
Skriv så mycket ni orkar, hälsar OSTKUSTARN:Hasse P.


:swoon: :D ;)
 
F

F.d. 1074

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Hej Hasse P önskar Dig all lycka med fisketävlingen mot ROLLERTEAM som är så att säga Proffs, väntar med intresse på resultatet. Hemkommen efter semestern i Söder men inget fiske på den rundan.

Birgitta & Rune
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Tack för stöttningen vid fisketävlingen, det har blivit en lugn inledning av arangemanget med lokal visning av Hemmavattnet,samt omgivningarna.
Efter att våran alles Mästerfotografen nu har lagt sina prinskorvar på tangentbordet kommer här för första gången BILDER från drabbningen.

Visa bilaga 4424

Fortsättning följer.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Ååååhhhh Hasse....ser ända härifrån Sälen att du äntligen fått in en avatarbild i din profil. Tycker den blev kanon...men vad är det för ståtlig firre du håller i ....ingen mört väl ?! ;)
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: Ja så blir det när man släpper in en papparattsi vid tangentbordet.
Det fotades hit det fotades dit , och vad händer under nattetid när undertecknad sover, Jo då smyger ovannämda in slår på datorn ÄNDRAR min Avantar i vetskap om att undertecknad inte har datakunskap att ändra tillbaka densamma, Papparattsin blev vitalad om vad han ställt till med, och vad tror ni svaret blev jo, NÄR DU KÖPT EN KAMERA,ska jag hjälpa dig med en bättre bild.
Kära vänner luktar inte det lite av utpressning, så ni får stå ut med att se min nuna i bild tills jag löst det här problemet på ett eller annat sätt, fast utan kameraköp.
Sen för den oinvigde vill jag bara tala om att Abborrglit som jag håller upp ÄR ROLLERTEAMS, han bad mig att hålla upp den så han fick med sig ett fångstminne hem till Gingri-By för uppvisning till Byalaget.

Jag vill ändå passa på att än en gång säga GRATTIS Pekka på 50 årsdagen som var i går.

Hurra ,Hurra ,Hurra , Hurra. :music-icon: :music-icon: :music-icon: :music-icon: ;)
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Jo jo...ser att jag behöver göra lite tillrättaläggande utav sanningen. Är väl helt riktigt att jag "råka" pilla in fotot med den där mörten du håller i, men tycker nog att du kan vidhålla att det var din bedrift att fånga o landa en sådan best. För visst ser du rackans stolt ut där på fotot.


För övrigt när det gäller sanning i fiske o dess historier, kommer det nog att för evigt bli en gåta o mysterium. :)

Nu ska vi strax braka in i fjällvärlden med spö, o försöka hitta Kejo 20 vid nån tjärn eller älv.

Med bästa hälsningar önskar vi verkligen få tacka för senast, mycket trevligt...saknar er redan !

Mvh
Annette o Pekka
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

Grattis på 50-årsdagen i efterhand !!!!
Jag ska skicka en fin bild på en Fjällröding när jag så du vet vad som väntar i fjällvärlden
 
Senast ändrad:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fiskeforum ?!

:cool: tja jag kan väl hålla med om att det var jag som fångade den med bara handen, MEN bara för att sen fråga om det var den STÖRSTA eller MINSTA fisken som gällde för att ta hem tävlingen.
Alltså en helgardering på kupongen.
Svaret var lite tvekande men kom sen att det nog var så att den största gällde, VEM som sedan fick den största kan väl vara en gåta för var och en, den minsta finns det ju bildbevis för, men den största, ja inte har jag nån kamera så att säga.
Ha nu ett underbart SKITFISKE på er Pekka& Annette.
ps Om du hittar Kejo i myrmarkerna Hälsa från oss så gott, o du dra INTE ISÄR ARMMARNA FÖR LÅNGT när han frågar hur stora fiskar du tog vid tävlingen mellan Öst& Väst. :D
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiskeforum ?!

Lite foton från norr om Särna vid Österdalälven.


Fiskeplatsen rekad...o bild 2 i väntan på att Annette ska hiva upp något så vi kan fylla både grill o eldstad. :cool:

sem-07 augusti 086-500.jpg

sem-07 augusti 089-500.jpg
 
Toppen