• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Zenec - Free on Tour

HW61

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
36504
Medlemskap
2024
Hej

ny husbilsägare sedan ett år.

Jag insisterade på att husbilsfirmans standard installation blev ersatt med Zenec 3766 - primärt därför trafikinfo kommer från DAB. De flesta har enbart TMC som släcks ner nu. Zenec har både TMC och DAB.

Jag hittade appen "Free on Tour". Fantastisk - lysande. Kolla själva.

Det finns hur många rutters helst med way points att ladda ner.

Laddade ner appen och skulle skicka rutten till navigatorn - funkade inte för ett år sedan.

Free on tour - var en app "låst" til Zenec och Hymer group.

Det var nästan så att jag kunde byta bil.

Jag har idag 2023.04.22 laddat ner nya en uppdatering v1.4.5 från Zenec's hemsida och då hänger "Free on Tour" med.

Och titta - Free On Tour finns nu för Zenec.

Grejen är - ladda ner appen på telefonen - hitta en rutt på Free on Tour i telefonen - scrolla ner - skicka till Zenec - allt klart. Du får alla way-points för en 600 mils resa skickat till telefonen direkt. Välj själv vilka delar du vill följa, men förbannat bra.

Kolla "Free on Tour" - jag tycker den är bra - du kommer åt den via Zenec.
 
Senast ändrad:

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Ska TMC stängas ner? Det är ju på väldigt få områden DAB finns....
 

HW61

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
36504
Medlemskap
2024
Från Trafikverket hemsida

Vi har nu avvecklat Trafikverkets gratistjänst för RDS-TMC.

Trafikverkets RDS-TMC tjänst är nu avvecklad​

Tjänsten är gammal och har gått på övertid under flera år samtidigt som det på marknaden utvecklats nya och bättre trafikinformationstjänster.
Med tanke på att det finns bättre tjänster att tillgå och att Trafikverkets tjänst faller för åldersstrecket är den nu avvecklad. Det finns inte heller längre skäl till att via skattemedel finansiera en trafikinfotjänst när det finns bättre konkurrerande tjänster. Stängningen genomfördes i augusti 2022.



Senast uppdaterad/granskad: 2022-09-06
 
Toppen