Som många nog redan vet så är många produkter till en husbil/husvagn av mycket dålig kvalité.... Eller tom fel konstruerats..
Jag har tidigare skrivit om uteduschen, att den har bla ett rör av järn
som sätter igen vattenflödet med tiden...se bild
Min har jag inte kunnat använda under en längre tid, så en dag monterade jag bort den och tänkte reparera den.
Men nu har själva ventilen/kranen satt sig.
Jag har fyllt den med bla 5-56 för att se om det löser sig.... Men inte..
Så jag lade den i saltsyra ett par dygn.... Men den sitter fortfarande som berget...
Så nu börjar jag fundera på att köpa en ny ventil (se bild).... Men jag vet inte om dessa ventiler är costumer made då jag aldrig tidigare stöt på denna typ.. Kanske någon här på hbk vet?
Och till de som tycker att jag skall köpa helt ny enhet.... Visst kan jag göra det... Men då har jag inte lärt mig så mycket.

Jag har tidigare skrivit om uteduschen, att den har bla ett rör av järn
Min har jag inte kunnat använda under en längre tid, så en dag monterade jag bort den och tänkte reparera den.
Men nu har själva ventilen/kranen satt sig.

Jag har fyllt den med bla 5-56 för att se om det löser sig.... Men inte..
Så jag lade den i saltsyra ett par dygn.... Men den sitter fortfarande som berget...
Så nu börjar jag fundera på att köpa en ny ventil (se bild).... Men jag vet inte om dessa ventiler är costumer made då jag aldrig tidigare stöt på denna typ.. Kanske någon här på hbk vet?
Och till de som tycker att jag skall köpa helt ny enhet.... Visst kan jag göra det... Men då har jag inte lärt mig så mycket.