• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Yttertemp

Marja & Örjan

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Orust
HBK-Nr
12574
Medlemskap
2026
För ett par veckor sedan var vi ute med husbilen och det var omkr -4 grader. När vi körde hem började tempen visa +10 grader. Ok den globala uppvärmningen ger väl sig tillkänna men väl hemma visade tempen +37 grader så nu är det väl något som inte stämmer. Snön smälter ju inte
Kan det vara givarfel. Fiat 2,3 2018
 

Nenne

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2024
För ett par veckor sedan var vi ute med husbilen och det var omkr -4 grader. När vi körde hem började tempen visa +10 grader. Ok den globala uppvärmningen ger väl sig tillkänna men väl hemma visade tempen +37 grader så nu är det väl något som inte stämmer. Snön smälter ju inte
Kan det vara givarfel. Fiat 2,3 2018
Vi har samma fel. Konstaterat att sensorn som sitter i vänster backspegel är paj. Ska byta den till våren. Går att byta sensorn men hela backspegeln måste demonteras om man inte fuskar med att klippa kabeln och löder.
 

HW61

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
36504
Medlemskap
2024
Vet inte om relevant - jag hade en personbil med samma fel - automatisk luftkonditionering som reglerade efter samma signal. Det blev jävligt varmt i bilen eftersom termometern visade runt 0 och ute var det knappt 30.
 
Toppen