• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Yes, ÄÄÄNTLIGEN

Berith&Janne

HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2024
Jag har idag äntligen:wub: fått mitt mobila bredband, Telia 3G, nu kan jag surfa när f-n:D:D som helst, på semestrar, och när vi är ute på cuper med min dotter som spelar handboll:msn_soccer:, det är ju inte helt fel att företaget betalar heller:blabla:, arbetar nämligen som servicetekniker inom telekommunikation.

Ha en bra husbilssommar

Janne
 
F

F.d. 6490

Guest
Sv: Yes, ÄÄÄNTLIGEN

Jag har själv letat runt lite på olika alternativ bland de mobila. Jag har funnit två som passar bra för min del. Hur det sedan är med täckning, det återstår att se.

Det första och som jag har fått, är 3 (Tre) som hade ett kontantkortsalternativ som jag gillade. Där kunde du välja om du ville tanka för en dag, en vecka eller en månad och så var det fri surf på det. Dom har dessutom en utlandsspärr vilket innebär att du inte riskerar att hamna hos norska Telenor om du är nära gränsen (jättedyrt). Kostnaden här var 29, 99 eller 299 beroende på vilken tid du ville ha.

Det andra alternativet jag fann intressant var Telia som du får för 99 kronor i månaden om du redan är kund och har fast bredband i hemmet. Den kanske är ett alternativ för den som är ute och far mycket...
 
F

F.d. 17999

Guest
Sv: Yes, ÄÄÄNTLIGEN

Jag har idag äntligen:wub: fått mitt mobila bredband, Telia 3G, nu kan jag surfa när f-n:D:D som helst, på semestrar, och när vi är ute på cuper med min dotter som spelar handboll:msn_soccer:, det är ju inte helt fel att företaget betalar heller:blabla:, arbetar nämligen som servicetekniker inom telekommunikation.

Ha en bra husbilssommar

Janne


Telia mobilt bredband 3G," KANON"
MVH/Lasse ;)
 
F

F.d. 50078

Guest
Sv: Yes, ÄÄÄNTLIGEN

Jag har tele2 mobil funkar utmärkt, hadde adsl tidigare var långsammare än det mobila o dyrare! Nu har jag bara det mobila o är helnöjd!
 

Berith&Janne

HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2024
Sv: Yes, ÄÄÄNTLIGEN

Hej tror på Telia, jag har ju iofs varit anställd på Televerket, anställdes 1970, troligen miljöskadad, men i mitt arbete ser jag viss skillnad, tycker att Telia är mer måna om sina kunder.

Lycka till

Janne
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Yes, ÄÄÄNTLIGEN

Hej har också telia men får gå in och ändra val manuellt mellan 3G och GPRS i första hand någon som vet varför känns som den hänger sej ibland annars funkar det kanonbra
 

Berith&Janne

HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2024
Sv: Yes, ÄÄÄNTLIGEN

Hej Michael o Carina
Jag skulle avinstallera och ominstallera, den skall hitta 3G- nätet direkt.

Janne
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Yes, ÄÄÄNTLIGEN

Det är efter en stund som det börjar kajka den hittar nätet direkt men ser att den inte går på "full"effekt efter en stund (ändrar färg från blått till grönt eller tvärtom)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Yes, ÄÄÄNTLIGEN

Telia kör ju på Tele2:s 3G-nät eftersom dom inte har något eget!
 

Berith&Janne

HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2024
Sv: Yes, ÄÄÄNTLIGEN

Det verkar vara antenproblem, jag har 4 pinnar av 5, den skall blinka blått hela tiden, du kanske bor taskigt.

Janne
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Yes, ÄÄÄNTLIGEN

Vi står just nu för natten vid gamla informationsplatsen för Öresundsbrobygget. Som synes funkar Telia Mobilt Bredband bra.
 
Toppen