• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

X1-R MCR oljetillsats

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2026
Är det någon som vet var man kan köpa till bra pris. Hittade denna Världens bästa friktionsminskande oljeaddetiv! och denna Bo Fastening AB - MCR Metallbehandlare länk som har med detta att göra. Har använt det i några HB och PB mellan 1997 - 2005 och tyckt att det gjort nytta. Speciellt vid kallstarter. Ville gärna prova igen då min HB tar ca 1,6/ mil med automat och 190hk, totalvikt 5300 kg och vi har börjat åka mycket mer igen.
Är det någon som använder det? Vad tycker ni i så fall?

Sv: X1-R MCR oljetillsats

Jag använder X-1R i min robotväxellåda och bakaxel, dock inte till motorn.
Jag är inte riktigt säker på om partikelfiltret kan bränna bort resterna från X-1R som följer med avgaserna ut.

I robotväxellådan gör den stor skillnad, tar dubbel sats inblandning mot rekommenderat, ca 20%.

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen