• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Windows Vista

Geje

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
1046
Medlemskap
2024
Sv: Windows Vista

Har använt vista 8 månader men det tog sin tid att lära om men är nu mycket nöjd med bytet och nu när servicepack 1 har anlänt så är allt komplett.
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Windows Vista

Har en HP med Vista, den har jag till att köra Fligth Simulator.

När jag inte leker (som just nu) kör jag en riktig datorn.

En Mac så klart.... (nu blir det väl påhopp)
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Windows Vista

De flesta tidigare uppdateringarna av Windows har först börjat funka någorlunda felfritt efter att ServicePack1 (SP1) släppts. Så verkar det även vara med Vista.
Sen är det så som flera ovan talat om - man bör inte uppdatera en gammal dator till nytt operativ - nya versioner brukar alltid kräva betydligt mer datorkraft. Om du har en dator som funkar bra med befintlig windowsversion så byt inte till Vista!
Om du däremot köper en ny dator med Vista så är det helt OK nu när SP1 kommit. Om SP1 inte är installerad från början - använd Microsoft Update för att få in SP1.
 
S

solid

Guest
Sv: Windows Vista

Hej HBK 9
Klart Ni ska köra Vista. Har själv 2 datorer, en med XP den andra med Vista. Föredrar att köra den med Vista eftersom det är säkrare, snyggare, roligare och överlägset på multmedia. Det första jag gjorde med Vista-datorn var att kasta ut Norton och installera
F-secure. den verkar jobba bra ihop med det förbättrade säkerhetsystemet i Vista.
Vista-datorn verkar som den är bättre än XP-datorn på att mota bort löss och spioner.
Har inga problem med stabiliteten eller något annat som kritikerna brukar hacka på.
Så var inte rädd för Vista Ni kommer säkert att bli nöjda.
 
Toppen