• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Windows Vista

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Hur många tänker uppgradera till Windows Vista? Är det så mycket bättre? Kanske bör man vänta något år innan man uppgraderar? Usch, jag blir alldeles matt av alla nyheter som kommer snabbare än jag hinner blinka!:rolleyes: :(
Eva HBK 9
 
Senast ändrad:

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Windows Vista

Hej,
i Sveriges Radios P1 Vetenskapsradion Tekno handlade idag om Windows Vista. De hade testat att installera på äldre och nyare datorer och kunde redovisa många synpunkter.
Tekno 2007-02-07 (ladda hem) Windows Vista krävande och snyggt. Sjökablarna som knyter samman världen digitalt. Framtidens tv del 1: IP-tv Lycka till
Kurt
 
Senast ändrad:
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Windows Vista

hej, talade just med Inet data i gbg och frågade om man skulle installera vista. Svaret blev, för h---e vänta i minst 18 mån. det finns alldeles för mycket fel i början. Vad drar man för slutsats om DETTA jo V Ä N T A, HLS kurt I
 

Anders och Lotta

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
59
Medlemskap
2024
Sv: Windows Vista

Kan bara instämma med föregående talare - vänta.
Låt Pyttemjuk (Microsoft) släppa servicepack1 först.
Vista är i och för sig testad på längden och tvären, men det är inte förrän det släpps "på riktigt" som alla småproblem kommer i dagern.
Har man alla uppdateringar installerade på XP så är det stabilt, nästan lika bra som Windows 3.11 :twitcy:

//Anders
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Windows Vista

:cool: Ja du KuMaNi det där var ett bra tipps, jag gick in och lyssnade på inslaget och jag tyckte att det var mycket intresant faktiskt.

Ps , hör av dig om du hittar mera.
MVH Hasse P.:cool:
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Windows Vista

En kompis köpte dator igår och frågade om Vista.
Fick svaret "Vänta minst ett år till".

Som vanligt blir det konsument som står för utvecklingen om man är för tidigt ute.

Mvh Håkan J
 
P

Pelle

Guest
Sv: Windows Vista

Packade just upp nya datorn och skriver nu första inlägget med den men.. sablar han ju bara skriva de två första orden när det nya trådlösa tangentbordet packade ihop!!!
Föregångaren fick komma till heders.

Men till saken i paketet ingick en uppgradering från XP till vista och jag tror nog jag prövar den, nyfikenheten har inga gränser.

Pelle
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Windows Vista

Ja, Pelle gör det och tala om hur det funkar. Jag inhandlade en ny dator i mellandagarna och har också en fri uppgradering till Vista. Ställer mig så tveksam till detta eftersom allt just nu verkar att fungera mycket bra. Jag läste i PC-tidningens nyhetsbrev att Windows Vista hade problem med flera säkerhetsprogram typ Norton.

Kopierat från PC tidningens nyhetsbrev
"Så många som 20 av 46 helt vanliga program har problem med att fungera med Windows Vista. I synnerhet säkerhetsprogram verkar ha svårigheter i samarbetet med Vista. "

Jag väntar nog ett tag till fast jag är mycket nyfiken men trött på problem med min dator!

Eva HBK 9



 
P

Pelle

Guest
Sv: Windows Vista

Nu är det beställt,

Återkommer när det är dags för installation dom "hotar" med 6V leveranstid så vi får väll se när det dyker upp.

Pelle
 
F

F.d. 436

Guest
Sv: Windows Vista

forsiktig med Vista!
Mange Epson skrivere har ikke oppdaterte drivere til Vista og vil ikke virke. Det gjelder sikkert også printere av andre merker.
Mye programvare til musikk og foto fungerer ikke riktig enda.
Min samboer fikk sin nye PC med Vista for 2 dager siden og måtte installere XP på en ny harddisk for printer og keyboard til musikk.
 
F

F.d. 8339

Guest
Sv: Windows Vista

Hejsan! Var väldigt tveksam till Vista när vi köpte dator ifrån dell, men det har funkat perfekt. Nu har vi vista på alla våra datorer och jag byter inte tillbaka till XP. Är helnöjd
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Windows Vista

Hej på er!
Är det inte så här varje gång det kommer en ny upplaga? Kommer ihåg att när Windows-95 kom så var det så kass att man skulle akta sig och absolut inte.... Sen kom Windows -98 och det var ju jätte kass akta akta bara skräp.....Sen Fruktansvärt XP eller var det 2000 farligt farligt bara en massa fel....... Nu har Vista kommit akta akta bara en skräp grej.... Vi skulle nog inte ha börjat med räknedosan tänk vad det var skadligt...
Var jag dum nu och stack ut hakan för långt?

Hej vänner och ha det fint i sommar
/ Frank
 
F

F.d. 12848

Guest
Sv: Windows Vista

Köpte en laptop Aspire med vista för ett år sedan inget problem bara det tar långt mrd uppkopplingen
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Windows Vista

Jag har Vista på min nya laptop, och är jättenöjd med det. Jag har inte haft problem med Nikon och bilder, jag hanterar ganska mycket bilder i datorn. Men jag skulle nog akta mig för att installera på en gammal dator, såvida jag inte är helt säker på att processorn är tillräckligt snabb och att datorn har tillräckligt minne för att kunna klara av Vista. Mina gamla datorer har jga kvar XP på, det funkar bäst!
MVH Annette
 
F

F.d. 8653

Guest
Sv: Windows Vista

har kört vista sedan oktober 2007 och inte haft något som helst bekymmer med det. Hur stabilt som helst iaf i min HP-burk.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Windows Vista

Eva HBK9: Fungerar ert nuvarande operativsystem? Om Ja, varför fundera på att uppgradera? Jag skulle inte göra det av den enkla anledningen att jag har en dator med ett invant operativsystem som fungerar. Med en uppgradering blir det en inlärningsprocess till en okänd nytta.
 
F

F.d. 10558

Guest
Sv: Windows Vista

Har haft Vista installerat på min dator. Det var ett lotteri varje gång jag startade, ibland funkande det, ibland icke! Det sista saknades det filer vid uppstart, då var det bara good bye, skiten åkte ut.
Vista är trevligt att jobba med när det fungerar, men som en del skriver här, vänta något år eller två.
Vår ena dotter har Vista Home på sin stationära dator och där har det faktiskt fungerat utan problem.
Har hört ett rykte och bara ett rykte att Microsoft har liknande problem som med operativsystemet Millenium och det vet man ju hur det var.
/Bosse
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Windows Vista

Ursprungsfrågan ställdes för ganska länge sedan, men den är väl fortfarande aktuell. Om inte annat så av andra.

Jag skulle undvika att uppgradera, det är osäkert om datorn har vad som krävs. Mycket lullull i vista som kräver mycket av datorn. Fungerar den bra idag på XP är det stor risk att man får en riktigt seg burk med vista.

Köper man en ny dator, är läget ett annat då datorn har det som krävs för att orka dra runt all "överlast".

Jag har en dator med Vista (plus jobbdatorn) och ett par andra med XP. Jag föredrar XP av flera orsaker, men inte så mycket att jag orkar uppgradera vista-burken till XP. Inte än i alla fall...

//Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Windows Vista

läget är väll så här, uppgradera gör man nog av nyfikenhet inte för att det är bättre..:confused:
Varför ändra något som funkar bra som Xp numera gör.
Sedan så har man ju inrett datorn efter behov med program inställningar mm, allt detta
måste man ju göra om då. Nya drivrutiner går det åt till Vista oxå, till vissa lite äldre kort finns inga.:mad:
Hmm det är nog bäst att behålla XP om man är en vanlig användare;):D

Gurra
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen