Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Varför är ssd-arna så dyra fortfarande? Kan det bero på samverkan mellan storbolagen inför en större omställning till ssd? Stor produktionsomställning? Gamla maskiner ska slitas ut först. Patentkrångel? Fördröjning av ekonomiska skäl, alltså?
Jappe
Jag generaliserar inte, min senaste laptop med snurrande disk är betydligt långsammare än min gamla iPad. Numera får den tjänstgöra till säkerhetskopiering av bilder.
Kolla in Dustin Weekendrea (fredag-söndag);
Såg att de hade en Intel 240 GB SSD för strax under 1000 kr.
Prisvärt!
SSD gör underverk om du är "disktung".
Slutsåld!
Kan rekommendera uppgradering av hårddisken till SSD. Gjorde detta för ett år sedan i min Dell E4310 från 2010 och den blev märkbart snabbare. Har W7 32-bit och I5 processor. En förutsättning för at få snabb maskin är att ominstallera operativsystemet en gång per år. Jag vet att detta är jobbigt, men det är värt det.
Det rensar maskinen från från ovidkommande DLL-filer, (Dynamic Link Library) vilka installeras med varje program. Men när man avistallerar programmet lämnas dessa DLL-filer kvar. Vid varje start an datorn, läses hela denn atabell av DLL-filer igenom, vilket tar tid när många sådana finns i datorn. Dessutom sparas en massa annan information som är bra att "ta bort".
Om ominstallation lönar sig, beror ju naturligtvis på hur många program man nstallerar och avinstallerar. Min erfarenhet är dock att en periodisk ominstallation är nyttig.