Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Är dåligt insatt i Wifi med mera, men undrar om denna apparat är möjlig att använda i en husbil.
Jag menar att om man är på en camping med Wifi så är det ofta så att det bara fungerar runt servicehuset eller resceptionen.
Kan man få signal längre från sändaren med apparaten.![]()
För att ta emot en wifi-signal i husbilen, på t. ex. en camping, använder man normalt en extern antenn för att kunna förlänga avståndet från sändaren.
Finns ett flertal olika fabrikat att välja på, själv har jag en sån här, med enn usb förlängningskabel, så jag kan skicka upp den via takluckan.
LevelOne Antenn rundstrålande 7dBi 2.4GHz OAN-1070 | Billig
Fungerar det även till iPad ?
Jag använder den bara till min mini-PC, ansluten via usb. I den har jag sedan ett program som heter Connectify som gör min PC till en Wi-Fi Hotspot, som vi kan koppla upp våra android telefoner och surfplatta mot.
Hur det fungerar med iPad vet jag ej, kanske någon annan kan svara på det.
För att ta emot en wifi-signal i husbilen, på t. ex. en camping, använder man normalt en extern antenn för att kunna förlänga avståndet från sändaren.
Finns ett flertal olika fabrikat att välja på, själv har jag en sån här, med enn usb förlängningskabel, så jag kan skicka upp den via takluckan.
LevelOne Antenn rundstrålande 7dBi 2.4GHz OAN-1070 | Billig
Inte ansluts antennen med en USB, du har alltså lagt upp själva WiFi-enheten i närheten av antennen och sedan med en längre USBkabel kopplat in den i datorn?
Det fungerar inte till iPad, eller andra prylar som har WiFi inbyggt, som sacce frågade efter. Däremot funkar en WiFi-repeater till alla de prylar som kör WiFi (finns nog enbart till 2,4 GHz vad jag vet), men den bör ju placeras halvvägs från sändaren för att vara effektivast.
Eftersom antennen är utbytbar satte jag dit en bättre med förstärkning 9 dBi:
WLAN-antenn > Antenner | Kjell.com
Eftersom antennen är utbytbar satte jag dit en bättre med förstärkning 9 dBi:
WLAN-antenn > Antenner | Kjell.com
"Inte väderbeständig" Är 9 dB tillfredställande invändigt i bilen?![]()
Jag brukar placera min på bordet vid fönstret.
Finns det liknande antenn till iPad ??
Finns det liknande antenn till iPad ??