• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Whale varmvattenberedare fryser sönder...

cybertron

HBK Medlem
Inlägg
227
Kommun
Gotland
HBK-Nr
8430
Medlemskap
2024
Hej
Som rubriken säger så har min Whale WH0822(B) varmvattenberedare fryst sönder...igen. Jag lagade den sist gång den gick sönder (mikrosprickor i aluminiumet) men denna gång är det kört. Så måste köpa en ny.
När jag plockade ur den så hade den flera liter vatten kvar "trots att jag tömt den", hur ska jag kunna undvika att det står vatten i den när den inte tömmer ur allt vatten?

Nu till mina frågor:
Finns det någon bra ersättare till Whale varmvattenberedare? helst så "plug n play" som möjligt (jag har trycksatt system)
Kan jag göra något för att få ur vattnet så det inte händer igen? (Jag har testat tryckluft, flyttat husbilen plant/snett osv)

Andra tips och förslag mottages tacksamt!
 

cybertron

HBK Medlem
Inlägg
227
Kommun
Gotland
HBK-Nr
8430
Medlemskap
2024
Tack för svar. Jag har alltså tömt den enligt konstens regler (dvs dragit kranen/spaken i rätt läge)

Jag har kollat manualen och enligt den ska pumpen vara placerad lägst i husbilen för att det ska fungera. Och det är den definitivt inte. Men det kan jag inte påverka tyvärr.

Just nu har jag tagit ut den och pluggat gasol samt vattenrören tills jag vet vad jag ska göra.
 
Toppen