• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Weinsberg Imperiale 2007-2008

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Hej! Behöver komma i kontakt med andra ägare av Weinsberg Imperiale angående fråga om det bara är jag som har "ramlösa" i vattentanken.Bubblar så at det kommer 50% luft i köks och badrumsvattnet. Mvh Golddigger
 
F

F.d. 24284

Guest
Sv: Weinsberg Imperiale 2007-2008

Har du kollat anslutningerna vid vattenpumpen?
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Weinsberg Imperiale 2007-2008

Har en 2005:a - inga sådana problem. (Om systemet varit tömt tar det ett tag innan all luft i rören försvinner men jag antar att det inte var det du menade)
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Weinsberg Imperiale 2007-2008

Någon "gammal" luft finns inte kvar i systemet.Vi har åkt i en månad och haft ramlösa hela tiden.

Slangklämmorna vid vattenpumpen har jag bytt mot modell med skruv idag.Dom "gamla" (ny bil) var av typ som inte kan efterdras.Satt löst.
Backventilen sitter på ett T-stycke och mynnar ut i fri luft inne i vattenbehållaren,antagligen för att vattnet skal kunne rinna baklänges när man vill tömma systemet.Släckar jag för pumpens ström på panelen och öppnar kranen rinner vattnet ut genom friluft-slangen och tillbaka i behållaren.

Summa summarum: Lite mindra luft i vattnet nu,Men hur täta är dom andra slangklämmorna som jag inte kan se, under diskbänken exempelvis.
Ett annat problem är att framrutan har en packning i nedre kanten som inte ligger helt mot rutan.Vatten rinner inn i motorrummet.På leveranskontrolllistan har dom kryssat för att dom har kollat att packningerna sitter fast och att dom är täta.
 
Toppen