F
F.d. 4220
Guest
Sv: Webbläsare
Varför byta om du trivs med IE. Finns ju inget egenvärde i det.
Vad gäller problem med visning av webbsidor, så var det väl ganska länge sedan Firefox var utsatt? Problemet med IE är väl att webbutvecklare alltid måste skapa undantag för att visas korrekt i de olika IE-versionerna. Det är mindre jobb att få dem att visas rätt i de övriga, eftersom de följer standard bättre.
Men eftersom IE är så vanlig så läggs det in på alla siter.
Jag bytte från IE6 till Firefox för länge sedan eftersom jag ville ha den funktionalitet som jag saknade. Nu har jag gjort bytet igen av samma orsak. men nu från Firefox till Chrome.
Men på jobbet så använder jag alla tre dagligen, men jag föredrar fortfarande de två utmanarna.
Förresten Michael, du använder IE, innebär det att du också använder Bing?
Jag är lite nyfiken, för jag har sällan fått några bra träffar med den. Så jag är nyfiken om det finns nån som tycker den är bra...
//Stefan
Jag verkar tillhöra en tynande skara som håller fast vid Internet Explorer.
Vad är det som gör att jag skall byta till något annat? De flesta gånger jag får frågor om problem med visning av denna hemsida eller andra så är det andra webbläsare än IE, oftast Firefox, som används och som är upphov till problemen. Därför ser jag inte behovet att byta.
Varför byta om du trivs med IE. Finns ju inget egenvärde i det.
Vad gäller problem med visning av webbsidor, så var det väl ganska länge sedan Firefox var utsatt? Problemet med IE är väl att webbutvecklare alltid måste skapa undantag för att visas korrekt i de olika IE-versionerna. Det är mindre jobb att få dem att visas rätt i de övriga, eftersom de följer standard bättre.
Men eftersom IE är så vanlig så läggs det in på alla siter.
Jag bytte från IE6 till Firefox för länge sedan eftersom jag ville ha den funktionalitet som jag saknade. Nu har jag gjort bytet igen av samma orsak. men nu från Firefox till Chrome.
Men på jobbet så använder jag alla tre dagligen, men jag föredrar fortfarande de två utmanarna.
Förresten Michael, du använder IE, innebär det att du också använder Bing?
Jag är lite nyfiken, för jag har sällan fått några bra träffar med den. Så jag är nyfiken om det finns nån som tycker den är bra...
//Stefan