• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Webasto-värmare

F

F.d. 5898

Guest
Webasto prylarna

Vad är priserna för detta , jag hittar inga när jag sökt runt

Mats o Cilla
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12736

Guest
Sv: Webasto-värmare

Åtgärd kan vara enkel, en förlängning av avgasröret, strax utanför karossen. Webasto´s avgasfläkt orkar nog blåsa en meter mer. Kolla med webasto´s serviceställe. Att ha avgasröret under bilen är absolut ingen bra lösning.
 
F

F.d. 5898

Guest
Sv: Webasto-värmare

LUKT!!!!!
Luktar det inte som från en gammal öststats lastbil om era värmare.....
Jag har precis köpt en ny dieselbil (2005)och i den sitter det en dieselvärmare för att snabba på motorn uppvärmning , och den luktar då inte godis precis.
Och denna lukt skulle jag inte vilja ha runt min husbil eller få in i kupen.

Mats o Cilla
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Webasto-värmare

Att tänka på att inte dra ut avgaserna vid gallrena till kylskåpet ,finns faktiskt snygga sk
bordsgenoföringar till båt som borde funka även till husbil så man får ut avgaserna på sidan
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Webasto-värmare

Måste ärligt säga att vi aldig känt det minsta av diesellukt i bilen. Det har vi däremot känt från just dieselvärmare till motorer (p-bilar vi haft) men det kanske är lite mer förfinad teknik i Webaston?

Ska ändå kröka lite rör för att bli på den säkra sidan....

/Staffan:rolleyes:
 

röris

HBK Medlem
Inlägg
403
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2024
Sv: Webasto-värmare

Hej Master

När jag gjorde mitt vent.test hos AVL fanns det ett luftintag på sidan av bilen som vi fick sätta igen för att få den godkänd med den motiveringen att all luft som skall in i bilen skall komma underifrån
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Webasto-värmare

Hej har en liten fråga om det här med värmare är det någon som vet vilket bränsle som ger mest "skit"(farligt utsläpp) utan katalysator av 1 diesel,2 bensin grön 95, 3 akrylatbensin (säkert felstavat) efter sk förbränning mao vilket bränsle är bäst att köra värmarn på utan att få i sej massa skit.
ps är inte ute efter vilket som är sämst brandmässigt sämst vet redan de.
 
Toppen