Jag har en Kabe 750LX -09. Eftersom jag bor i husbilen året runt och gasolpriserna varierar kraftig här upp i norr så beslöt jag mig i höst (-11) att sätta in en webasto på 9kw. Köpte värmaren + installationspaket och en separat termostat. Montering tog inte många timmar. Det jag har lärt mig är..... om du har en Alde 3010 panna med digital panel så kan man från den ta signal för att starta dieselvärmaren. Du kan således alltså använda den digitala som termostat men då får du räkna med det blir ofta star och stopp på värmaren då den är lite för känslig.Man kan "kalibrera" om den termostat jag köpte så man får jämnare värme och mindre start och stopp=(spar batteri)
Sen blev det mkt varmare golv värme och ett mkt bättre varmvatten då värmaren håller 80gradigt vatten. Jag satte även i samma veva in en 100w solpanel och satte in 2x 125 amp batterier. Jag klarar mig galant i 24 timmar utan laddning och har +23 inne och minus 30 ute.
Värmaren monterades under bilen( till höger om dörren under golvet.) Där var det enkelt att koppla in värmaren på befintlig slinga. Jag hoppas husbilstillverkarna är med och förfinar tekniken ??, för det blir mkt billigare med diesel mot gasol om man som jag oftast står utan tillgång till 220V.Sen har jag ett elverk med mig (kipor 2000) som på några timmar laddar upp batterierna...om inte dagens ljus hinner...här i norr är det inte många timmar ljust på vintern.

denna värmare satte jag in...
Webasto Marine Comfort -*Air heater, water heater, water station for boats and yachts -for increased comfort on board
Allt som allt betala jag 16500 för allt.