• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

wc i bostad.

• Startad av Startad av F.d. 29801
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 29801

Guest
Hej!
Undrar om någon har tips på hur man undviker lukt från wc i bostad, när man lämnar bostaden under lång tid. I vårat fall upp till 3 månader, har ingen som kan spola toaletten då och då. Efter
som vattnet i toaletten avdunstar.
Roland. :msn_weird:

Sv: wc i bostad.

Du kan hälla en billig neutral matolja i avloppen, spola först med rikligt med vatten och häll 1-2 dl i toastol och golvbrunn, och hälften i diskho och tvättställ. Detta är inte hundraprocentigt, och kan försvinna om du skulle få baksug i avloppet, i övrigt varar det ca 1-2 månader, lite beroende på temperatur i omgivningen//Tommy

Hej
För oss funkar lite klorin i toaletter och avlopp
när vi är hemifrån ett tag.
/EA

När vi renoverade/byggde ut badrummet passade jag på att köpa en WC-stol med sensorspolning (tekniknörd som man är). Om ingen har använt den på en vecka (tror jag det var) så spolar den av sig själv. WC-stolen och sensorn är av märket IFÖ.

Eftersom jag är rörkrökare så har jag viss erfarenhet av detta, töm toan o sätt dit en trasa som täpper hålet. Då finns det säkert någon som undrar hur man tömmer en toastol, det får man ösa bort
Mvh Bernt ( rörkrökaren)

Tillbaka
Toppen