• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Watercircle (Caravan Club)

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tack o hejdå CC försäkring. Efter en hutlös höjning från 7827:- till 11739:- trots att jag samlat alla försäkringar hos dom. Det har även blivit en årsförsäkring så nån avställnings försäkring finns inte heller längre.

Min höjde cc från 8600:- året till 24000 :eek: .... Så du kom billigt undan :twitcy:
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Ringde dom i veckan. Eftersom vi endast ställer av en gång/år och den då stod förra året avsrälld 3 månader så blev min fråga att då kommer min årsavgift gå ner med ca 20-30%? Svar ja blev svaret.
Inväntar nu den nya årspremien som endast kan ges under sista månaden före huvudförfallodag.
Tillägg för europaresa skulle bli ca 300kr/år
Inväntar med spänning vad premien blir. Tack o lov är det lätt att säga upp om det inte passar oss.
 

Ulikap

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
30645
Medlemskap
2026
Jo jag gjorde samma erfarenhet som dig och har i stället valt M-försäkring och det blev drygt 5000:- för årsförsäkring för husbilen och samma innehåll.
I hemförsäkring är det bara är 60 dagar i stället för 90 dagar. Totalt halverades kostnaden hos M jämfört med CC och vi har ändå påställt hela året numera så valet var enkelt.
Har M-försäkringen en begränsning på max 182 dagar i utlandet?
 

krister

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
1097
Medlemskap
2024
Så var det dags för mig att byta från CC till M försäkring. Egendomligt hur CC slår när man behöver ha husbilen påställd hela året vilket jag inte haft tidigare. CC kan inte heller ange vad min premie för husbilen blir när förfallodagen infaller om 3 månader men säger att den blir avsevärt högre än idag som är 9282:-. Eftersom personbil och hemförsäkring behöver förnyas och CC har 30 dagars uppsägning så går det ju att byta alla på en gång. Blev 4677:- för husbilen hos M och totalen för 3 försäkringar minskade med 5480:-/år. Enda försämringen är 60 dagars reseförsäkring mot 90 hos CC. CC frågade inte varför jag sade upp försäkringar eller försökte behålla kunden så jag fick uppfattningen att jag var i gott sällskap.
CC har även infört en extra premie vid resa utanför Norden som skulle kosta oss 603 kr/år. Mycket märkligt.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
…. och för oss är tillägget 325 kr, som jag fick bekräftat så sent som igår. Kan inte förstå varför den avgiften skulle vara olika, beroende på vad i sådant fall?

Håller på att skriva ihop en prisjämförelse mellan bolagen som jag lägger upp i en ny tråd.

Tommy
Är bilen påställd hela året? Jag fick 300kr tillägg för 4 månader.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Vad jag har erfarit måste man numera alltid säga upp sin försäkring hos det bolag man lämnar vid byte. Så sade de i alla fall på Gensidige.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Jo jag hade sagt upp mina försäkringar hos CC men de hade "glömt" ta bort beviset på Transportstyrelsen vilket de får göra manuellt på CC.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag bytte min CCförsäkring till Länsförsäkringar istället,läser nu Caravanbladet att man tappat endast 10% av sin kunder på nya upplägget,
man ägnar en helsida i tidningen att förklara hur bra och solidariskt det nya systemet är.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Då har vi sagt upp Caravanförsäkringen. Inget alternativ när huvudförfallodagen är 1/12.
Ringde LF som vi tidigare har haft och tecknade där i stället.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Jag behöll min CC försäkring, något dyrare än näst billigaste.
Men i den jämförelsen värt det för mig på grund av innehållet/omfattningen i försäkringen.
Det blir naturligtvis en ny jämförelserunda om ett år.
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Deras nya villkor med att reseförsäkringens 90 dagar bara gäller när man åker hemifrån med husbilen passar oss inte alls. Vi brukar åka söderut i slutet av september, flyga hem i december och flyga ner i februari. Då har vi bara 45 dagar på oss att ta oss hem. Tyvärr har jag ännu inte hittat någon försäkring som täcker våra behov.o_O
 

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
326
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Jag tycker att förklaringen som CC hade i senaste numret förklarar förändringen av prissättningen på ett bra sätt.
Däremot är det säkert inte kul för de som får en höjning.
 
Toppen