• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

waeco pocketpower lc

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Funderar på att köpa en laddare för att ansluta till 12 volt och som kan ladda flera enheter under resan...har hittat den här en waeco pocketpower lc
Någon som har erfarenhet av den eller liknande pjäs?
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: waeco pocketpower lc

Hej

90W är lite klent. Kjell o co har på 120W och troligen billigare.

Min dator och projektor vill ha 19V & 8,5 A så jag har byggt eget som kan leverera 19V och max 20A med delar från e-bay. vilket kostade mig 49:- ;)

//Freddy
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: waeco pocketpower lc

Kan du förklara varför 90W är för klent att ladda 2 mobiler, 1 surfplatta och 1 laptop samtidigt ?
Waecon har automatisk laddningsspänning och automatisk över och -underspänningsskydd. Kjelles prylar måste man ställa in efter respektive spänning.
Därför billigare.
 
Senast ändrad:

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: waeco pocketpower lc

Kan du förklara varför 90W är för klent att ladda 2 mobiler, 1 surfplatta och 1 laptop samtidigt ?
Waecon har automatisk laddningsspänning och automatisk över och -underspänningsskydd. Kjelles prylar måste man ställa in efter respektive spänning.
Därför billigare.

Det låter ju som att det är en god idé. Att ladda pryl för pryl går det nog bra med denna. Men om du vill ladda flera samtidigt så är den för klen. Dessutom kan jag tänka mig att du endast kan ladda en dator eller platta samtidigt då de vill ha olika spänning (Oftast iaf).

Säg att din dator vill ha ca 4,5A plattan 3A vid 19V och telefonena tar ca 3A tot. Då blir detta 10,5A vilket är vid 19V 199,5Watt (P=U*I). Om du har 90W så kan den leverera (P/U=I) 4,7A o 19V. vilket i sin tur tar ca: 8A, 12V För att fixa.


//Freddy
 
Toppen