• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

VW Grand California

JooBoo

HBK Intresserad
Inlägg
35
Kommun
Kungsbacka
Hej!

Sneglar på plåtisar och egentligen vill jag väl ha en som är byggd på MB Sprinter men har även uppmärksammat Grand California.

Inte säker men har fått en känsla att GC inte har blivit särskilt poppis… stämmer det och isf varför?
Spontant är jag personligen betydligt mer sugen på en plåtis byggd på VW än Fiat eller Ford. Dock tycker jag GC ser lite trista/sterila ut invändigt och hade uppskattat träfaner look istället för flygplanskabinlooken.

Såg nu de här två på Blocket som jag tycker verkar ganska prisvärda (och blir bra mycket billigare än Kabe Van eller Hymer Free S):

Eller har jag missat nåt?
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej!

Sneglar på plåtisar och egentligen vill jag väl ha en som är byggd på MB Sprinter men har även uppmärksammat Grand California.

Inte säker men har fått en känsla att GC inte har blivit särskilt poppis… stämmer det och isf varför?
Spontant är jag personligen betydligt mer sugen på en plåtis byggd på VW än Fiat eller Ford. Dock tycker jag GC ser lite trista/sterila ut invändigt och hade uppskattat träfaner look istället för flygplanskabinlooken.

Såg nu de här två på Blocket som jag tycker verkar ganska prisvärda (och blir bra mycket billigare än Kabe Van eller Hymer Free S):

Eller har jag missat nåt?

För min del tycker jag att Grand California har ett alldeles för högt pris för en ganska trång van/plåtis, och jag instämmer med dej om inredningen,
trivselfaktor tandläkarmottagning ungefär.
 

roker

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Gävle
HBK-Nr
25903
Medlemskap
2024
Knaus har fina plåtisar på VW Crafter, vet inget om prisbilden kontra California, har läst en jämförelse mellan dessa två, sök på nätet,
mvh, Rolf.
 
Toppen