• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vridplatta

Calleinvierno

HBK Medlem
Inlägg
420
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024
Hej
Kan jag få hjälp av den samlade expertisen i husbilsklubben med ett problem.
Jag kan köpa en vridplatta till min Fiat Elnagh Slim 2 det är väl en fiat ducato? årsmodell 2002. Frågan är : ska plattan vara symetrisk eller Asymetrisk?
Tacksam för svar
Calleinvierno/Roffe
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.614
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Vridplatta

Hej Roffe jag har tittat på din fråga några gånger och väntat på att någon skall svara. Men jag börjar tro att jag inte är ensam.....Sorry men jag förstår inte vad du menar med vridplatta, men det är troligen enkelt när min hjärna vaknar :msn_idea:.

M.v.h. JANKRO
 
F

F.d. 3077

Guest
Sv: Vridplatta

Ett svar på om den ska vara ,eller inte vara ,asymetrika är stolarna på vår integrerade bil,när dessa snurras runt så kommer dom närmare varandra,(integrerad är ju bredare i hytten än en halvintegrerad),skulle tro att i din bil måste stolarna vara symetriska ,samma läge på bredden när du vänder på stolarna.
Mvh Bernt
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.614
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Vridplatta

Ahaaaaaa ! Vridplattor...tack, så enkelt var det alltså, nu vaknade min hjärna.
Jag har ju faktiskt två stycken i min bil :D.

JANKRO.
 

Calleinvierno

HBK Medlem
Inlägg
420
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024
Sv: Vridplatta

Jag kanske inte förklarar ordentligt, men jag trodde det hette vridplatta ,det som man skruvar i golvet på passagerarsidan och sedan skruvar fast stolen . Det lär finnas 2 varianter 1, asymetrisk 2. symetrisk. Eftersom jag tänkte köpa den från en annons så är det viktigt för mej att få rätt platta
 
Toppen