• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Volvo C 303 6x6 Terrängbil TGB som husbil

F

F.d. 55451

Guest
ett välkänt medlem av DACF - Egon 79 (515 - DACF Camperguide även känd i NMC) funderar på att omvandla ett sådant fordon till husbil och kör till Sibirien.
Egon är mycket kompetent i denna riktning, och jag tycker det låter spännande.:yes:
Vad tror du och vem vet var fordonet kan köpas.:confused:

Jag har lovat att hjälpa till.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Volvo C 303 6x6 Terrängbil TGB som husbil

Spännande projekt och spännande resa.:)
Hittade det här stället med hjälp av google. Verkar som det här är samma firma.

mvh jocke

ps Får vi följa Egon och dig Bredo i en byggtråd??:)
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Volvo C 303 6x6 Terrängbil TGB som husbil

Hej jocke
Nej det blir inta jag som tar del i projektet.
Tyckes bara att en gammal kille skulle ha hjälp i det spännande syfte.
Vil dra över linket Volvo C303 i DACF - ok ?
- eller kommer du själv hit ?
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Volvo C 303 6x6 Terrängbil TGB som husbil

Jag är tacksam om du ordnar länken till dacf så att Egon får den, så kan jag kika in lite senare i kväll.:)

mvh jocke
 

ludde72

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Haninge
HBK-Nr
10342
Medlemskap
2024
Sv: Volvo C 303 6x6 Terrängbil TGB som husbil

Hej!!

Dom brukar ju komma ut på blocket till salu med jämna mellanrum och sen finns det ju ett antal firmor som har såna till salu. Bland annat brukar Active Life Equipment i Slutarp utanför Falköping ha bilar till salu Active Life Equipment - Hem annars kan http://fmv4x4.com/web/ tänkas ha bilar ibland att sälja och han hör hemma i Mariestadstrakten


Vad det gäller teknik medmera om dom kan jag rekommendera Terrängbil.net: Forum Ett svenskt forum där man kan få svar om det mesta vad det gäller Volvo och Scanias terrängfordon

Mvh
Lasse Lunden
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Volvo C 303 6x6 Terrängbil TGB som husbil

Så Egon köpte sin Volvo C 303 6x6 ambulans.
• Log ind

Egon tackar för länkarna.

Egon har som vision att åka till Sibirien och mer till Japan, Nord-och Sydamerika - jorden runt. :yes:

Det ska bli spännande.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Volvo C 303 6x6 Terrängbil TGB som husbil

Hej!!

..Vad det gäller teknik medmera om dom kan jag rekommendera Terrängbil.net: Forum Ett svenskt forum där man kan få svar om det mesta vad det gäller Volvo och Scanias terrängfordon

Mvh
Lasse Lunden

På terrängbil.net finns även ett antal mostv projekt, så använd sökfunktionen. Vid ett plattformsbyte för en tid sedan försvann en del bilder men leta på för inspiration!
 
Toppen