• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vive le camping-car!

F

F.d. 8538

Guest
Jag upptäcker alltmer det fina med husbil. Har "provåkt" genom att hyra en sommar och är nu på väg under den andra sommaren med egen bil. Nog var jag lite osäker på om husbilslivet skulle passa mig men nu vet jag att det gör det! Ligger nu på en ställplats på en bondgård, ett nattstopp på väg till Paris. Naturskönt, vatten, tömning och el för 8 Euro. Visst, även flugor men de är gratis :)
Till middag kallskuret i form av saussicon, ägg i ratatouille och traktens ostar. Till detta ett av traktens torra röda viner.
Jag kan tänka tillbaka på en rundtur i Cevennes, norr om Montpellier, med några fantastiska naturupplevelser i bergslandskapet. Grottorna i trakten hör till de mest sevärda i världen.En märklig känsla att vandra bland de otroligt vackra stalaktiterna och stalagniterna som bildats under millioner år av "takdropp". Att livet är kort blir väldigt tydligt. Det gäller att använda tiden väl. Att resa och uppleva tror jag är ett av de bästa sätten.
Vive le camping-car! :cool:
 
Toppen