Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det kan ju inte skada att ta en sväng, men det är VIKTIGT att turen blir så lång att motorn blir genomvarm (även avgassystemet) för att undvika skadlig kondens. Däcksplattor undviker man i viss mån genom att höja däckstrycket vid avställningen, men även om man får plattor så försvinner de efter en stunds körning.
Det enda jag gör med själva bildelen är att byta motorolja innan avställningen samt att köra en riktig sväng så att allt är genomvarmt. In i lokalen med husbilen och skruvar bort batteripolerna, sedan får bilen stå tills det är dags för påställning.
Det som är värre mössen faktiskt, för trots att jag dränkte in bilen med vitpeppar och enris (även runt hjulen) så hittade frugan och jag små pluttar i husbilen igår.
Tråkigt som tusan, men inga skador vad vi kunde se iaf.
Anders& Marie-Anne