• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vinteruppställning - däck

Margus

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1233
Medlemskap
2024
Hej på er och god fortsättning på det nya året!

Fråga: ni som ställer in era fordon över vintern, pallar ni upp bilen? Eller kör ni en sväng lite då och då? Och i så fall hur långt? Har hört att det kan bli bubblor i däcken om de får stå länge, vilket ju inte är så bra.

Sv: Vinteruppställning - däck

Ställer våran på pallbockar. Med hjulen kvar i golvet, och lite belastning, även på dom.
Bosse B

Har hört att man kan släppa ut lite luft ur däcken/susanne men jag gör inget med däcken själv.

Senast redigerad av en moderator:

Har man kvalitetsdäck på bilen så formar dom sig efter 10 mil.
Ställ alldrig en bil på gräsundelag ., utan ha en pressening under . Då tar rosten över !!
Vår son jobbar i däcksbrancen så han vet ang. Däck.

Hmmm, jag tror att det är tvärtom: fyll i lite extra så håller däcken formen bättre. Min Hymer har just nu 5,5 bar. Knuffar den ett par decimeter 1 gång i månaden.
Robert G

Tillbaka
Toppen