• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vintertest

F

F.d. 50003

Guest
Nu har jag gjort ett "vintertest av nya bilen. Förra veckan var jag i Ö-vik (-22), Umeå (-23), Lycksele (-29). Spännande att se hur FIAT:s nya modell 07 klarar kylan eftersom man har problem med den gamla. Jag har ingen förardörr o passagerardörr på min bil,det blir för mycket kalldrag. Bildelsvärmen + värmeväxlaren fungerar alldeles utmärkt. Klarar att hålla hela bilen varm under körning utan att stötta med gasol. Ingen imma på sidorutor (dubbla glas), helt isfri framruta (den är STOR). Värmereglaget på fullt, fläkt på 2:an, värmefördelning 50% nedåt 50% uppåt. Fick ibland ha all värme på rutan det blev för varmt åt fötterna. Lika varmt på både höger o vänster sida.
Bodelsvärmen, under två nätter använde jag enbart gasol inga problem att hålla 20-22 grader varmt, en natt (-29) 220v el då var jag tvungen att komplettera med gasol för att få upp värmen. Jag har dubbelgolv så det är inga problem med vattenledningar o tankar.

TIPS Ett enkelt o bra vintertäcke för framrutan som man kan göra själv.

Köp hos bygghandeln "betongtäckmatta" 2m bred säljes på löpmeter. Liknar liggunderlag.
Plastöljetter som inte kan skava mot bilen.
4 plastkrokar att skuva fast i bilen.
Kraftiga gummiband (avsett till förtält) SE BILD " Min husbil"
 
Toppen