• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinterpyssel

F

F.d. 8325

Guest
Brukar under vintern ligga vid diskbaljan och fota nerslaget av droppar, och det är den enda glädjen jag har av denna arbetsplats....kanske är det fler här med blöta armbågar som vill visa sin "vattenkonst" :santa1:
Här har droppen träffat vattenytan och som då returnerar en vattenpelare upp igen..... och just i fotoögonblicket så delar sig pelaren och en droppe fortsätter uppåt.
009 - Kopia.JPG
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Vinterpyssel

Läckert!
Men diska kan vara ganska avkopplande :D !
I lagoma doser förstås!

Tackar.... det kan bli riktigt spännande formationer
Redan för 23 år sedan så kom min son, då 5 år, på mig med att bara diska på ätsidan av tallrikarna...... och det var faktist mer avkopplande än att diska båda sidor.
:santa-3-icon:
 
L

Lärkan 321

Guest
Sv: Vinterpyssel

:santa1:
... säger som min fru, Han (du) är verkligen duktig. Själv hade jag aldrig kommit på idén till motiv. Grattis
 

myrorna

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024
Sv: Vinterpyssel

Häftiga bilder :spinny: Blev lite sugen på ett försök, men vad använder du för objektiv?? Myran
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Vinterpyssel

Hej Bitte o Lars...och tackar för omdömmet, det glädjer mig. Vet inte själv vem som kom på denna ide med vattenkonst, med det är faktist väldigt spännande....
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Vinterpyssel

Häftiga bilder :spinny: Blev lite sugen på ett försök, men vad använder du för objektiv?? Myran

Hej och tackar Myran, roligt att du gillade dem..... absolut skall du försöka.
Jag andvänder själv mitt 60 mm Nikon macro-objektiv. En fördel är om du har stativ eller något annat som fixerar kameran och så en självutlösar-tråd.
:snowman-2-icon:
mvh Stig
 

myrorna

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024
Sv: Vinterpyssel

Tack så mycket för snabbt svar. Har en Nikon D80 men bara ett objektiv Nikkor 18-135. Har önskat ett marco till min födelsedag, kanske detta är ett bra tips:reindeer-icon:.
 

myrorna

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024
Sv: Vinterpyssel

Tack för fler av dina superläckra bilder, gillar dom helskarpt. Härliga färger och sköna formationer. Måste Pröva när jag fått ett objektiv :ball-icon:
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Vinterpyssel

Härliga bilder "Ragge"..... underbara färger. Roligt att det fanns mer här med blöta armbågar. Kanske kan man även ta med mig denna hobby in i husbilen regniga dagar....och då få med alla dessa LEDslingor i vattenspegeln.
:singing-icon:
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Vinterpyssel

En vas i en trevlig färg går också utmärkt att sätta droppet i.
Jag hade en orange vas i glas .
 

Thomas

HBK Medlem
Inlägg
170
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3344
Medlemskap
2024
Sv: Vinterpyssel

Hej! häftiga bilder, jag undrar hur droppen blir om du har lite diskmedel i vattnet?
hälsningar thomas som just köpt en fjärrutlösare till min kamera.
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: Vinterpyssel

Hej! häftiga bilder, jag undrar hur droppen blir om du har lite diskmedel i vattnet?
hälsningar thomas som just köpt en fjärrutlösare till min kamera.

Hej Thomas... detta har jag inte provat, väntar med spänning på att du kommer att visa något av detta .
mvh Stig
 
Toppen