• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vinterkräksjuka

F

F.d. 52943

Guest
Nu är den här - definitivt. Calci-virus har konstaterats på hustruns arbetsplats - demensboende - Kul!

Funderar på taggtråd i dubbelsängen.....:eek:

Sv: Vinterkräksjuka

Tyvär också här i La Magna, Spanien.Det var värst förra veckan då många var sjuka. Kräksjuka i husbil är ingen hit. Vi klarade oss genom egen toa och noggrann handhygien, det var värre förandra spy och skita i 4 dagar--inget kul.

Senast redigerad av en moderator:

Västerbotten är en av de mest drabbade länen i Svea Rike - säjs det - undrar varför?
Har idag själv fått en släng av det - eller är det vanlig magsjuka?
Hmmmmmmmm - jag som brukar klara mig. :)

Hela vitpepparkorn hjälper! Vi använder det i skolan där jag jobbar, vid minsta misstanke på vinterkräksjuka eller magsjuka skall man svälja ca 10-15 hela vitpepparkorn. Detta skall alltså användas preventivt (om man umgås eller befinner sig i närheten av magsjuka människor) inte om man själv redan blivit drabbad. Plus "överdrivet" god handhygien såklart
MVH Lana

Hej PatriS!
Jag Kommer i från Byske jag håller med dig västerbotningar råkar värst ut har försökt att förmå att äta C-vitaminer (na huvaligen de kan man int äta de korts myrse peningar)
636 Babel

Tillbaka
Toppen