Helene & Micke
HBK Medlem
Hej.Skall man ha vintergaller till dem stora kylskåpen Tectower?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har två luckor till vår bil men har aldrig tordas använda den övre vid gasoldrift. Känns som om det skulle bli för instängt o varmt då. Är det rätt resonerat?
Om man kör el kan jag misstänka att det är ok med den övre luckan monterad. Eller?
Jag tror att jag förstår vad du menar.
Vi har också galler som alltid finns på plats och när temperaturen kryper under 7-8 gr så fäster jag en slät lucka utanpå det nedre gallret. Det finns bara en liten springa kvar i nederkanten.
När jag stänger av kylskåpet helt på vintern och när jag tvättar husbilen då fäster jag även en tät lucka över det övre ventilationsgallret.
Vet att Dometic har luckor som troligen kan köpas t.ex. genom KAMA Fritid eller hos din återförsäljare.
V-backen![]()
Hej Håkan var vinterluckorna med eller fick du beställa extra.Det var inga med våran bil