• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinterförvaring

F

F.d. 24369

Guest
Hej !

Räcker det med ett täcke tömda tankar och granris runt hjulen för en bra vinterförvaring ? Eventuellt lite underhållsladdning på batterierna lite då och då. Eller plocka bort någon pol.
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Vinterförvaring

Tömda tankar ja men blås ur ledningarna med luft ta av minuspolen på batterierna så bör du klara dig.Men se till att diesel tanken är proppfull.
Något jag glömt?
2179
 
Senast ändrad:

tapsa

FD HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
5900
Medlemskap
2022
Sv: Vinterförvaring

Hej !

Räcker det med ett täcke tömda tankar och granris runt hjulen för en bra vinterförvaring ? Eventuellt lite underhållsladdning på batterierna lite då och då. Eller plocka bort någon pol.
Jag har både granris och enris runt hjulen ...men ändå har jag fått möss inne i bilen .har flera fällor där .får en nästan varja dag . Och jag laddar batterierna några timmar vartannat vecka .
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Vinterförvaring

Du bör nog även avlägsna ALLT vattenhaltigt (även sylt!) från köket.
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Vinterförvaring

Hur gör handlarna med diesel i tanken ? tror inte dom ser till att topp fylla.
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Vinterförvaring

Hur gör handlarna med diesel i tanken ? tror inte dom ser till att topp fylla.

Dom skall inte köra med bilarna heller....

På en bensianre är det bra med lite K-sprit på vårkanten, vet inte hur motsv dieseltillsatser gör samma verkan?
 
Toppen