• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinterförvaring

Inlägg
137
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
6701
Medlemskap
2024
Är nybliven husbilsägare, vad är bäst när det gäller vinterförvaring. Varm eller kallförråd.
Har haft bilen hemma med elen i hela vintern, blir kanska höga elräkningar.
tänkte vara ute i god tid inför nästa säsong
Tacksam för synpunkter
Ann-Christine
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.537
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Vinterförvaring

Hej!

Jag har under mina 11 år med husbil aldrig haft någon värme påslagen. Husbilen står inomhus men utan värme. Aldrig några som helst problem.
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Vinterförvaring

Gärna under tak men ingen värme, se upp med råttor ,även i motorrummet dom rackarna gnager på ALLT, enris kring hjulen kan hjälpa,
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vinterförvaring

Mössen brukar ha en förkärlek att krypa ned i luftfiltret. Jag hade hört detta men inte tagit det på allvar. Men av nyfikenhet öppnade jag locket - och vad fanns där?

Jo, en mumifierad mus!
 
F

F.d. 53132

Guest
Sv: Vinterförvaring

Palla gärna upp husbilen för avlastning av fjädring ock däck när den uppstäls en längre tid MVH Adria670
 

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Sv: Vinterförvaring

Vadå ingen värme? Att det kanske inte behövs kan jag tänka mig. Men det kan väl knappas anses som skadligt?

Min husbil står i ett rätt stort garage på minst 1000 kvm och med en värme runt 18 grader. Hoppas den inte far illa.
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Vinterförvaring

Hej
Har min bil utomhus på tomten. Använder den ibland och ev. använder elen till att ladda batterina. Har aldrig någon värme på, men brukar försiktigt ta bort snön på taket. Tror att värmen inte är till någon nytta, och att motorn mår bra av att få gå ibland, men undviker starter vid -15 och kallare. Är ingen expert men så gör jag.
/ Sören
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Vinterförvaring

svar Jangus ,om bilar står inne hela tiden är värme ingen nackdel , men om dom körs ut o in måste man sörja för god ventilation annars är det rostrisk,
 
Toppen