• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vinterförvaring husbil

F

F.d. 56165

Guest
Hejsan

tänkte höra hur ni tycker att husbilen ska övervintras om man inte har tillgång att ställa in den, ska man köpa överdrag eller ska den stå utan, några andra tips inför vinterförvaringen?

hälsningar Pytte:cool:
 
F

F.d. 31059

Guest
Sv: vinterförvaring husbil

Hej
Vi är nyblivna husbilsägare och skulle behöva lite tips om ställen för vinterförvaring i Stockholmstrakten. Tacksam för alla tips :)
 

Hubilisten1

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
17062
Medlemskap
2021
Sv: vinterförvaring husbil

Ett julaöverdrag hjälper mot vatten så att inte fogarna fryser sönder. Lacken blir heller inte blek av solen. jag kör med normal ventilation med stängda luckor, ingen värme på, allt tömt textilier o annat. mösstuta mot möss och tömt vatten med alla kranar öppna. /Dan
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.985
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: vinterförvaring husbil

Vi hade ett bra ställe som tyvärr upphörde i våras.
Funderade först på att ha bilen hemma, tycker det är skönt att få in den i värmen iallafall.

Hit åker vi med vårhusbil på lördag. Vinterförvaring | Lagerhotell och Logistik i Karlholm & Älvkarleby

Vet inte om det är bra, men är det som på bilderna är det fantastiskt och betydligt billigare än tidigare år. Kändes som vi fick bestämma precis som vi ville med inlämning och uthämtning, så var det inte på förra stället.

Klubben har 20% rabatt där.
Efter rabatten får vi betala 3776 kr
 
Toppen