• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vinterdäck i Spanien.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag måste byta framdäck i vinter. Har någon varit på en spansk däckfirma? Det kanske lönar sig att byta däck i Spanien eller rentav i Frankrike på vägen dit eller på hemvägen! Har någon erfarenheter i detta ämne?

Jappe

Senast ändrad:
Sv: Vinterdäck i Spanien.

Däcken är mycket billigare i Spanien, men att få tag i riktiga vinterdäck utan at beställa dom först kan vara svårt

Behövde däck på hemvägen förra året. Var in på 10 firmor i Spanien och Frankrike ingen hade förstärkta husbilsdäck på lager. Ett dygns väntan. Pris som i Sverige.

Köpte när jag kom hem via däck online och fick superfärska däck hem med lantbrevbäraren. Bakom däck online ligger en tysk firma som har postorderförsäljning till de flesta länder i Europa ( under olika namn ).

Ja, framdäcken! Bakdäcken fortfarande OK. Michelin håller tydligen mycket längre, i varje fall för mig!

Jappe

Dom märkesdäcken jag tittat på har varit billigare än i Sverige , dom billiga asiatiska däcken tittar jag inte ens på .

När åker du ? En HBK vän skall sälja sina nästan nya däck och fälg från sin 2010 och dom har rullat max 1000 mil alt . Kika på HBKs köp och sälj .

Skulle köpa nya i Portugal. Halva priset mot i Sverige men 1 månads väntetid. Köpte i Spanien. 25% billigare än hemma.
//Bosse

Tillbaka
Toppen