• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinterdäck i Spanien.

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag måste byta framdäck i vinter. Har någon varit på en spansk däckfirma? Det kanske lönar sig att byta däck i Spanien eller rentav i Frankrike på vägen dit eller på hemvägen! Har någon erfarenheter i detta ämne?

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Vinterdäck i Spanien.

Däcken är mycket billigare i Spanien, men att få tag i riktiga vinterdäck utan at beställa dom först kan vara svårt
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Vinterdäck i Spanien.

Behövde däck på hemvägen förra året. Var in på 10 firmor i Spanien och Frankrike ingen hade förstärkta husbilsdäck på lager. Ett dygns väntan. Pris som i Sverige.

Köpte när jag kom hem via däck online och fick superfärska däck hem med lantbrevbäraren. Bakom däck online ligger en tysk firma som har postorderförsäljning till de flesta länder i Europa ( under olika namn ).
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vinterdäck i Spanien.

Ja, framdäcken! Bakdäcken fortfarande OK. Michelin håller tydligen mycket längre, i varje fall för mig!

Jappe
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Vinterdäck i Spanien.

Dom märkesdäcken jag tittat på har varit billigare än i Sverige , dom billiga asiatiska däcken tittar jag inte ens på .

När åker du ? En HBK vän skall sälja sina nästan nya däck och fälg från sin 2010 och dom har rullat max 1000 mil alt . Kika på HBKs köp och sälj .
 
F

F.d. 1286

Guest
Sv: Vinterdäck i Spanien.

Skulle köpa nya i Portugal. Halva priset mot i Sverige men 1 månads väntetid. Köpte i Spanien. 25% billigare än hemma.
//Bosse
 
Toppen