• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinterdäck i Östergötland

hgpuke

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Linköping
HBK-Nr
657
Medlemskap
2024
Hej!
Det börjar snart bli vinter :) och vi tänker oss på att använda husbilen när vi åker till fjällen. Alltså dags att investera i vinterdäck. Men var köper man dem billigast? Vi bor i Linköping och kan tänka oss att åka ett par mil om det är billigare i närheten. Någon som har ett bra tips? Vad skall man tänka på vid val av vinterdäck till husbil? Samma saker som vid val till vanlig bil? Är det förresten skillnad på däck till en husbil jämfört med däck till en vanlig bil, trots att dimensionerna är desamma? (Hörde med försäljaren av husbilen och han sa att de brukar räkna med att däck + fälgar till en husbil går lös på ca 12 000kr. Det är mycket mer än vad det kostar till en vanlig bil, så jag antar att det är andra däck, men vad är det egentligen som skiljer?)

--
Hans-Göran o Martha
 
F

F.d. 3067

Guest
Sv: Vinterdäck i Östergötland

Hej!

Kul att flera använder husbilen på vintern, sök på nätet på billiga vinterdäck så kommer flera online butiker att visa sig, men komihåg att ni måste ha c däck.

Gunnar
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Vinterdäck i Östergötland

Hej
Lycka till med året-runt! Vi köpte nya vinterhjul ifjol till vår Ford. För C-däck med Hakka2-mönster på nya plåtfälgar betalade vi 8.700 hos lokal däckhandlare.
;)
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Vinterdäck i Östergötland

215/75 16C Hakkanpälitta dubbfritt på ny plåtfälg 9500:- i hos lokal handlare. Se tidigare tråd om olika däcktyper kvalitéer.
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Vinterdäck i Östergötland

Kolla på dackonline.se;)



ÅKE

Fälgar finns ju att köpa på HBKs Annonsmarknad;) ;)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Vinterdäck i Östergötland

Hej!
Jag tror att Pelles-däck är fortfarande ganska billigt.Vet inte om den fortfarande har sitt på Ågatan,baksidan av Åhlens huset..kolla med honom
 
Toppen