• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinterbild!

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
357
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Vinterbild!

Inte utan att man börjar känna sig lite insnöad. Inte ens Nizze tycker det är roligt ute. Han går ut men när han väl är ute så vill han in igen. Varför åkte vi inte söderut den här vintern?

Bertil var ute och skottade i flera timmar på förmiddagen. Plogbilen hade varit här och lagt en bamsevall. Förstår inte hur det kan hamna så mycket snö på vår uppfart. Garagetaket blev renskottat för andra gången.

Det har snöat hela tiden sedan vi vaknade. Nu är det snart dags att gå ut och röja igen.

Nu är det gött att ha lite sommarbilder att kika på.

Snö på er.

//Anitha
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Vinterbild!

Blev insnöade på Tönnebro Vägkrog norr Gävle i förrgår kväll.
Körde med nyinköpta husbilen från Göteborg/Lilla Edet och på tordag em/kv tilltog snöandet och vinden.
Bilar gjorde vansinnesomkörningar och vi övriga låg på 50-70 km/h.
Efter att ha ätit middag på Tönnebro och sett lastbilarna lägga på snökjedor för att kunna köra på E4 - då bestämde vi oss att övernatta där på 2-timmarsparkeringen. Ja vi fick tillstånd att stå över natten.

NyaPlåtisenTWSkultuna 124.JPG

NyaPlåtisenTWSkultuna 118.JPG

Vaknade fre morgon av att snöröjartraktorn var igång och röjde ca 2 dm nysnö i det vackra vinterlandskapet. Minus 15-20 grader ute var inga problem utan elstolpe.
Så nu är nya husbilen hemma i Umeå - vi köpte även denna osett. :)
 
F

F.d. 1825

Guest
Sv: Vinterbild!

Här är lite bilder från ett myggfritt :D:yes: och insnöat Ekenäs.
CIMG1770.JPGCIMG1772.JPG

CIMG1773.JPGCIMG1775.JPG

CIMG1776.JPGCIMG1777.JPG

CIMG1779.JPG Denna drivan var 110 cm och så ser hela vägen ut. Plogbilarna har fullt upp att försöka hålla de större vägarna öppna. :D
Vilken tur att man kan vara hemma idag.:wub:
 
F

F.d. 6061

Guest
Sv: Vinterbild!

Kallt i Sorunda idag, men ett strålande vackert väder. Mindre kul är att vattnet frusit, men nu står en kupévärmare och tinar upp de frusna rören...

DSC02378.jpg


Jag kan säga att jag inte velat uppleva den här snörika vintern om jag inte haft en traktor. Den har fått jobba i vinter kan jag lova!
DSC02370.jpg


Det är lite si och så med sikten framåt på husbilarna...
DSC02367.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vinterbild!

Synd att bilderna blev så stora att det inte går att se vad de föreställer. Kanske kan du redigera och lägga in dem i mindre format?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vinterbild!

Du kan tom göra dem ännu mindre. De som har upplösning 1024 måste annars skrolla. 800 pixlar breda bör vara max.
 
Toppen