• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vinterbil på snål budget x 2 <400k

F

F.d. 54567

Guest
Hej... igen!
Hittar inget som håller måttet. Den ena ville inte väga och nu när en blev vägd så gick tjänstevikten från den registrerade på 3150 kg till en verklig på ca 3825 kg. Vilket gav en lastvikt på ca 175 kg - på tok för dåligt!

Blev ju rekommenderad N+B Flair i min första köprådstråd. Tyvärr finns det rätt få exemplar.

Vilka andra märken/modeller för max 400 000 kr har riktigt dubbelgolv och aldevärme? Vad ska jag söka efter?

Patrik
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Vinterbil på snål budget x 2 <400k

Vissa Dethleffs Esprit och Advantage-modeller har haft det genom åren. Även Eura Mobil sam många Frankia.

Anders.
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.613
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Vinterbil på snål budget x 2 <400k

Hej... igen!
Hittar inget som håller måttet. Den ena ville inte väga och nu när en blev vägd så gick tjänstevikten från den registrerade på 3150 kg till en verklig på ca 3825 kg. Vilket gav en lastvikt på ca 175 kg - på tok för dåligt!

Blev ju rekommenderad N+B Flair i min första köprådstråd. Tyvärr finns det rätt få exemplar.
Vilka andra märken/modeller för max 400 000 kr har riktigt dubbelgolv och aldevärme? Vad ska jag söka efter? Patrik

Vi har en Rapido 9090DF med dubbelgolv och Alde. Den funkar fint på vintern. Modellen har funnits länge så du borde hitta någon äldre modell för vinterbruk, tror Björn
 
Toppen