• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vinkade i Haparanda

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026
I helgen när jag var i Haparanda, stog jag bakom Coop/busstationen/Frasses (lörd vid 13.30 tiden) och vinkade till en klubbmedlem, HBK 365 men han såg inte mej :swoon:
Kan det vara för att jag stog bredvid en vanlig personbil ? inte lätt att veta vem jag vinkade till.
Såg en medlem till, men den hade inget medlemsnummer och stog parkerad utanför köpcentrat.

:):):) Carina

F

F.d. 5786

Guest
Sv: Vinkade i Haparanda

sorry,vi brukar vara vakna när det gäller HBK:are.Vi hade förmodligen en diskussion om vägval(det händer ibland) Hade varit kul att träffas. Har ni hunnit hem eller är ni i närheten??? Sorry igen/365

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Ja, det hade varit kul att ses, men jag var bara uppe på snabbvisit över helgen.

Vi får väl hitta ett sett att vinka och ge oss till känna när vi inte har husbilen med oss :yes: Carina

F

F.d. 4380

Guest

Det är kanske inte så lätt att känna igen varandra om vi inte sitter i en husbil med dekal...

Roger

P

.PGS Hymer

Guest

Carina.
Varför kan vi inte köra med en lätt blinkning med helljuset+ en vinkning när man möter en klubbmedlem..Då minskar ju risken att missa någon medlem???

Senast redigerad av en moderator:
S

suneAl

Guest

HBK 365 vi låg samtidigt på rastplatsen KERÄSJOKI 1,1 mil från Haparanda men Ni såg nog Ej oss.
Sedan såg jag att Ni hade flyttat Er till INGVARS "IKEA"

MVH / 571

F

F.d. 5786

Guest

Hej 571.Jo.vi såg er när vi var på väg ut från rastplatsen så det blev en "snedvinkning" från oss alla. Har bara skrivit ut fjolårets medl.lista och den tar slut vid 551.så ni blev inte identifierade,men vinkade gjorde vi.Hälsningar /365

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Hej Carina, Marianne o Leif och suneAl!

Hoppas Ni hade en bra Haparandavistelse!
Synd att vi missade Er alla trots att vi nog, från och till, rörde oss i dessa områden för att uträtta diverse ärenden.
Kom hem i onsdags efter en 650-milaresa till Rhen- och Moseldalen och hade vår husbil stående här hemma på gården för eftervård.

Det märkliga är att vi på denna resa genom Sverige, Tyskland, Luxemburg, Belgien och Danmark, trots intensiv spaning, endast träffade på två husbilar med HBK-dekaler (en i Sverige och en i Tyskland).

I och för sig kanske inte så märkligt, med den stora mängd husbilar som är i farten både här hemma som utomlands.

Rekommenderar varmt Klüsserath i Moseldalen som hade en väldigt fin och städad ställplats med komplett service.

Önskar Er alla fortsatt fina husbilsturer!

:) Mona & Kjell
Torget 6, Haparanda

Toppen