• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vindrutetorkare

F

F.d. 6743

Guest
Har någon av Er vart med om att motorn till torkarbladen inte orkat. Motorn var inte trasig, den fungerade. Vi fick köpa en ny motor på vår resa i Norge som kostade 8.000 NK.
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Vindrutetorkare

Hej Olsson2 !
Hade tidigare en helintergrerad Knaus 710. Där fick jag problem med torkarna som du säger. De orkade inte ibland gå tillbaka till utgångsläget. Utan blev stående rakt upp. Förvisso stora blad till en stor ruta. Löste problemet genom att släppa (dra isär) fjädern till torkaren så att trycket inte blev så hårt.
/ Frank
 
F

F.d. 6743

Guest
Sv: Vindrutetorkare

Ja, det är nog säkert så att det blir för tungt för motorn att dra. För att förebygga till nästa gång, ska vi se till att smörja ordentligt. Kanske ett tips som fler skulle få ta del av. Tack så mycket o ha en trevlig vecka. //Eva-Lena och Per-Åke
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Vindrutetorkare

Vaxa rutan med rain-x så går torkarna lättare och vattnet rinner av bättre.Torkarna behövs nästan inte:p Hasse
 
Toppen