• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vincents i Varberg

Status
Stängd för vidare inlägg.

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Är det någon som vet hur Vincents i Varberg är att ha att göra med?
Enligt deras hemsida både förmedlar och säljer de fritidsfordon.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Vincents i Varberg

Det är i grunden en seriös firma, de har i många år hållit på med motorcyklar både nya, begagnade, importerade begangnde, inbyten samt förmedling.
Vincent (som kommer från Canada) har många kontakter i Tyskland och han har redan tidigare vid enstaka tillfällen tagit hem husbilar från Tyskland då en del kunder har frågat efter det.
Sedan ett par år har han dock startat en separat firma för husbilar och är man ute efter en speciell modell (begagnad) så är sannolikheten stor att han kan skaffa fram den.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Vincents i Varberg

Använd inte denna firma... återkommer lite längre fram med mer information...
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.656
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Vincents i Varberg

Visst kan man anlita dom, men man kan inte förvänta sig överpriser.
Jag vet flera som anlitat Vincent -nöjda!
 

Sunesven

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Storfors
HBK-Nr
7867
Medlemskap
2024
Sv: Vincents i Varberg

Har hjälpt en bekant att sälja husbilen genom Vincents och har fått bra bemötande och hjälp. Fick lite högre värdering hos Vincents än hos annat förmedlingsföretag och jämfört med bud vi fick vid försäljning till husbilsförsäljare blev nettot betydligt bättre.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Vincents i Varberg

Min bil har stått hos Vincents i 4 månader men igår hämtade jag hem den eftersom den trots oförskämt lågt pris inte blev såld.

Vi började med det pris Vincents satte och sen har jag sänkt det vid ett par tillfällen. Prissänkningarna har tagit väldigt långt tid att få genomförda. Varje gång jag försökt nå dem har det varit svårt för att inte säga omöjligt. En anledning uppges vara att mina mail från en helt vanlig live-mail hamnade i deras skarpa skräpfilter. Då undrar jag ju hur många mail från spekulanter som också hamnar där och få avsändaren att välja en annan firma.

Ingen löpande uppföljning som utlovas har kommit under hela tiden.

När de hämtade bilen lovade de att ta bort de dekaler och nummer som fanns från t ex Husbilsklubben men det har inte blivit gjort utan de fanns kvar när jag hämtade.

De hade även utlovat att göra fukttestet inom angiven tid för att täthetsgarantin skulle gälla. Hade jag inte hämtat bilen och upptäckt att det inte var gjort hade det missats.

Bilen var även skadad på ett flertal sätt men ingen där har en aning om hur det gått till. T ex var sprillans nya alufälgar kraftigt skavda och båda låsen var sönderbrutna på den stora garageluckan. Någon måste ha brutit upp den eller åtminstone försökt göra det under tiden där.

Känner ni för att utsätta er bil för detta kan ni ju välja Vincents... Jag skulle iaf aldrig varken köpa eller sälja en bil där efter dessa upplevelser....:mad:
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Varning för Vincents i Varberg

När min man hastigt gick bort så jag blev jag tvungen att sälja vår knappt ett år gamla Niesmann Bischoff värd drygt en miljon. Jag hade fått reklam från Vincents och läste på husbilsklubben vad som skrivits innan jag gav dem uppdraget att sälja den.

Efter fyra månader och flera prissänkningar hade de fortfarande inte lyckats sälja den. Inte så konstigt förstod jag när jag hämtade hem den som de behandlat den:

- nya alufälgar var skavda
-låsen till stora garageluckan var båda helt sönderbrutna
-ett lås till gasolutrymmet var trasigt
-bilen var smutsig
-toan var använd så den var nästan helt full

Dessutom hade de kört drygt 100 mil med bilen, inte genomfört utlovat fukttest, dekaler som de lovat ta bort satt kvar, ingen uppföljning lämnades till mig på hela tiden och de var oerhört svåra att få tag i. Mail som jag skickade till dem påstod de gick i deras skräppost. Undrar hur många spekulanters mail som i så fall också fastnat där.

Allt detta skyller Vincent på att verksamheten vuxit för fort och personalen är därefter.

Vid krav från min sida på ersättning för skadorna får jag till svar:
"Kompensation är något som är inte aktuellt tyvärr eftersom det står klart och tydligt i vårt avtal att vi har ingen möjligheten att ta ansvar till eventuella skador som eventuellt har skett under tiden att den står hos oss för förmedling."

Den paragraf de hänvisar till handlar egentligen om försäkringsskador och inte om misskötsel under tiden men så väljer de att tolka den. Perfekt affärsidé att ha dyra bilar stående hos sig för försäljning för en dyr förmedlingsavgift utan att behöva ta ansvar för någonting....

Snälla låt oss hjälpas åt att göra så att detta företag inte får ansvar för fler av våra guldklimpar!!!
 

Sunesven

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Storfors
HBK-Nr
7867
Medlemskap
2024
Sv: Varning för Vincents i Varberg

Ledsen att det inte blev någon lyckad affär för dig. Jag har en helt annan erfarenhet av Vincents och jag skall försöka delge er min upplevelse i samband med att jag hjälpte en bekant att sälja sin husbil.
Det började i våras med att jag kontaktade några husbilshandlare för att få pris om de skulle köpa bilen men fick väldigt låga priser. Tog sedan kontakt med några förmedlare och fastnade slutligen för Vincents där jag fick ett kontraktsförslag med ett föreslaget försäljningspris redan samma eftermiddag som kontakten togs. Då bilen varit avställd och inte blivit besiktad och det var dags för kamremsbyte pg ålder på remmen diskuterads detta med säljaren. De erbjöd sig att ombesörja detta men då vi har en bra verkstad på orten kom vi överens om att vi skulle göra detta plus service på bilen innan vi lämnade den. Tyvärr fick vi generatorhaveri när vi körde ner bilen men vi lämnade den ändå hos Vincents som skulle ombesörja att den kom till verkstad för reparation.
Vid ankomsten till Vincents blev vi mottagna av säljare och vi gick i genom bilens utrustning och lämnade ägaruppgifter och övrig information om bilen. Under tiden gjorde en tekniker en första besiktning av bilen. När vi druckit kaffe och lämnade Vincents 1,5 timmar efter att vi kommit hade vi med oss avtal och ett prelimenärt besiktningsprotokoll.
Några dagar senare fick jag kostnadsförslag för godkännande av reparationen. Fick sedan information om kostnader för övriga åtgärden som fanns för åtgärd innan försäljning.
Vi diskuterade priset och eventuell prissänkning med säljaren. Vi kom överens om att prova med det pris som var satt vid första kontakten. När bilen stått några veckor tog vi upp diskussionen om prissänkning och kom överens om att göra en sådan. Två dagar därefter var bilen såld och leverans till kund skedde två veckor senare och köpeskillingen med avdrag för provision och reparationskostnader avdragna överfördes till ägaren. Nettot efter kostnader för besiktning och service blev avsevärt högre än vad det blivit vid försäljning till handlare
Under affärens gång fick jag alltid kontakt med säljaren eller tekniker tämligen omgående. Var de upptagna när jag ringde blev jag uppringt och då jag skickat mail på kvällen fick jag svar på följande morgon- förmiddag.
För våran del har det varit ett skolexempel på bra kundservice och trevligt bemötande och om jag skulle sälja min husbil är det ingen tvekan om vem som skulle få uppdraget.
Hoppas det löser sig för dig Livibil.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Varning för Vincents i Varberg

Det är mycket möjligt att de lyckas i vissa fall och de kan kanske också bero på vem man har kontakt med. I mitt fall lyckades de inte vilket de även erkänt, läs i nedanstående mail:

From: vincent@vincents.se
To: siv
CC: bengtekman@vincents.se
Subject: Re: Klagomål angående uppdrag EJL418
Date: Tue, 21 Jul 2015 21:35:45 +0000


Hej Siv. Jag läste din e-post och kommer att ringa dig när jag är tillbaka från min semester nästa vecka.

Trötts att vi jobbar upp mot 14-16 timmar/dag så har vi hamnat i en situation där vi underskattat hur väl vår förmedlingstjänst skulle vara mottagen. Jag har tredubblat personal de senaste 6 månader men nya personal skapar nya utmaningar med rutiner/träning och tyvärr så är det inget som händer över en kväll.

Jag är medvetna om kommunikations brister till visa kunder men till dem flesta har det funkat väldigt väl. Det är inte 100% ännu men varje vecka så gör vi framsteg och målet är inom våra grepp.

Jag ber så mycket om ursäkt att vi har inte levt upp till dina förväntningar men hoppas att vi kan använda detta som ett exempel av hur det ska inte gå till.

Jag hör av mig under nästa vecka.

Hälsningar / Regards,

Vincent Schaffler

Varberg, Sweden

Det man då kunde förvänta sig är att de åtminstone tar ansvar och ersätter kunden för sitt erkända misslyckande, men icke.....
 
F

F.d. 53229

Guest
varning för köpare av husbil

jag vill utfärda en varning till dej som tänker sälja din husbil!

Vi beslöt att sälja husbilen och satte in en annons i Blocket, vi begärde 850000 kr för bilen. Efter några timmar ringde en man från Stockholm och sa sej vilja köpa bilen och bad oss att ta bort annonsen, för han skulle i sin tur sälja den vidare till en kund för en högre summa. Annonsen togs bort. Han bad oss ta med alla handlingar och komma med husbilen till Stockholm, när vi frågade efter adressen så svarade han att han skulle guida oss, han sa också att vi som säkerhet skulle få pantbrev som motsvarade köpeskillingen! jag ställde mej frågande till det förfarandet och sa att det inte kunde acepteras utan det var reda pengar som gällde. samtalet avslutades och jag överhör hur de sinsemellan pratade om att det gick åt pipsvängen...
telefonnumret de ringde från finns inte! jag sökte på 118118, Eniro och hitta.se
numret är 0760920456
 

KettoAvila

HBK Medlem
Inlägg
137
Kommun
Haninge
HBK-Nr
15460
Medlemskap
2024
Sv: Varning för Vincents i Varberg

Apropå BLOCKET

Jag annonserade min husbil en freda där då vi hade tänkt att byta mot en likadant med AC i kupen.
Vi skrev allt som fans i bilen (dvs utrustningen) natten mellan lördag och söndag fick vi inbrott.

Otur? nja... det tror jag inte... tjuvarna kollar sina offer numera på internet
:twitcy:
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Varning för Vincents i Varberg

Mycke´rackare finns det där ute i cyber.

Häromdagen fick jag ett mail från en god vän i Spanien, som undrade om en bungalow som vi äger på Gran Canaria var till salu och skickade med en länk.

Länken gick till den spanska motsvarigheten till Blocket och heter "Segunda mano", det vill säga "I andra hand".

Till min stora förvåning hittar jag en annons på vår bungalow till ett vrakpris!

Bilderna var från vår bungalow och hur de hamnat där undrar vi fortfarande.

Skickade en intresseanmälan, men som aldrig besvarades och jag anmälde också annonsen till Segunda Mano och den försvann på 10 minuter.

Tommy
 

Per&Gudrun

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6690
Medlemskap
2023
Sv: Varning för Vincents i Varberg

Vi har sålt vår husbil, vi valde att lämna den till BIÖ där vi köpt den.
Som vanligt skötte de sig utan anmärkning.
Visst vi hade fått mer betalt om vi sålt bilen själva men men.
Det finns ett ordspråk som säger: Snålheten bedrar visheten.
Vi hadde tankar på att försöka sälja via Blocket eller ngt dito men alla problem som kan uppstå med detta
så valde vi det säkra före det osäkra Bengt i Örkelljunga.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Varning för Vincents i Varberg

Polisen handlägger Brott , de är redan idag överbelastade och klarar inte av alla uppgifter.

Detta är en civilrättslig affärstvist. Ibland får man bita i sura äpplet och gå vidare.

Företag som uppför sig på detta sätt borde inte ha en marknad!
 
F

F.d. 28257

Guest
Sv: Vincents i Varberg

Hej!

Jag är ny på forumet, är väldigt intresserad av husbilar, gillar helt enkelt det "enkla" livet men har hittills bara stått på camping då vi har en liten 6-åring.
Jag har det stora nöjet att jobba med något jag kommit att älska.
Det kan låta lite jävigt då jag är platschef på Vincents Fritidscenter men jag känner att jag skulle vilja skriva några rader kring ärendet i tråden.

Vårt företag startades -00 då Vincent flyttade från Kanada och började som MC företag och har i många år räknats som ett av de stora företagen i branschen, vi har varit störst på förmedling av MC.
För ett par år sedan köpte Vincent själv en husbil och kom då på att han ville börja förmedla husbilar i samma koncept som motorcyklarna.
Detta visade sig inte vara riktigt så enkelt som han trodde, trots att flera anställdes med mångårig erfarenhet.

För att få in uppdrag köps en lista in från Transportstyrelsen och där väljs ut årsmodeller och märken efter vad som anses intressant.
Företaget erbjuder sedan tjänsten mot en provision och detta är givetvis inget för alla men många har kommit att tycka att det är bra tjänst då man själv vill slippa arbetet och riskerna kring försäljning.

Företaget byter in bilar för att hjälpa förmedlingstagare. Dock så har flertalet miljoner investerats i renovering av fastighet, dränering, grusning och nu bygge av egen fastighet för Bikeshop vilken också innehåller tvätthall och mekhall för husbil. Därför är vi något försiktiga under hösten -15.

2015 är ett år som kantats av en rad problem men också mycket framgång då budgeterat antal bilar sålts och många säljare och köpare har varit nöjda.

Där har dock funnits de som kommit i kläm pga av vissa saker och vi skall inte på något sätt försöka skylla ifrån oss.
Vi gjorde ett misstag i våras och det var att acceptera så mycket som 130 bilar på kort tid vilket gjorde att vi inte hann med varudeklarationer i rätt tid. Idag varudeklareras alla bilar när de kommer in.
Vi har också haft svårt att svara i telefon och mail inom rimlig tid.
Det är högst beklagligt.

Jag nu bytt position inom företaget :) och flyttats från jobbet som försäljngschef på MC sidan till att vara platschef på fritidscentret för att se till att hösten -15 och kommande säsong skall kunna bli den framgång vi vet finns framför oss.
Att förmedling kommit att stanna ser vi då flera företag nu erbjuder precis samma tjänst.
I bokföringsprogrammet Verendus som 84 husbilshandlare i Sverige använder sig av står vi nu för ombyggnaden av programmet så det blir enklare även för andra handlare att jobba med förmedling.

Livibil skriver några rader här i tråden trots att det står tydligt i forumets instruktioner att ingen smutskastning skall förekomma.
Livbil har också gjort likadant på husbilskompisar.se detta trots att företaget rekommenderat att hon skall vända sig till ARN.
Företaget har förkastat en del av de påhittade beskyllningar som kom men också kommit överens i några i en ekonomisk överenskommelse.

Fälgar som var skadade har ersatts trots att de skadats i transport när företaget hjälpte till med att hämta bilen i Skåne då kunden hade en tuff period i livet.
Missade dekaler är helt enkelt en mänsklig miss, kan inte vara hela världen. :)
Att låsen var trasiga stämmer men det är inte företaget som har gjort sönder dem, det är kunder som inte kunnat hantera funktionerna, dessa är också åtgärdade åt ägare.
Uppföljningen har varit dålig men det är något företaget jobbar hårt på nu för att ha nöjda kunder i framtiden.
Företaget är inte auktoriserat för att göra fukttester som bibehåller garantier och i ett samarbete med Forsbergs ordnade företaget så att fukttest kunde göras i tid.
Sen är det så att alla bilar säljs inte och framför allt inte till önskade pengar.
Hos de flesta handlare står det bilar som inte blir sålda, sådan är helt enkelt marknaden.
Vårt jobb ligger i att möta dessa problem för att få kunders bilar sålda.

Jag ser mycket fram emot kommande säsong i husbil med fru och dotter och hoppas jag får chans att träffa flera av er på vägarna eller på jobbet.
När jag om 20 år blir pensionär ser jag mej själv åkande i egen husbil (lånar just nu då tiden är knapp att vara ute) och bo i Spanien under vinterhalvåret med en gammal Vespa baktill (ett annat intresse).

Den som har några frågeställningar får gärna höra av sig.

Om admin inte tycker inlägget är passande kontakta mej gärna så tar vi bort det.

xxxxxxxxxxxxxx /HBK-web
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.756
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Vincents i Varberg

Ang.Livibil måste det väl ändå anses som att företaget naturligtvis är skyldigt att ersätta fälgar som om jag förstått rätt, företagets personal har skadat under transportkörning, och lucklås som skadats medans bilen varit i företagets vård måste väl också vara självklart?
Hur det sedan var med körda 100 mil välanvänd toalett och smutsig bil skulle också vara intressant att höra?
 
F

F.d. 28257

Guest
Sv: Varning för Vincents i Varberg

Jag har anslutit mej som medlem då jag kommit att älska husbilslivet även om jag är "nybörjare" och ännu inte äger en egen bil utan kan låna någon av de bilar företaget där jag jobbar äger.
Har också en liten 6-åring så ännu har det inte blivit på tal om att fricampa utan vi har använt oss av campingplatser.
Men.
Jag är också ny platschef på Vincents fritidscenter efter jobbat 8 år i företaget som försäljningschef på MC sidan vilket företaget har hållit på med sedan 2000. Höst 2013 och sommar 2014 jobbade jag som ansvarig och säljare på fritids delen.
Hoppas få chans här att möta en del av de frågeställningar som finns.

Siws inlägg besvaras således:
Efter fyra månader och flera prissänkningar hade de fortfarande inte lyckats sälja den. Inte så konstigt förstod jag när jag hämtade hem den som de behandlat den:
Alla bilar säljs inte! Så kan det vara för alla handlare och givetvis blir en ägare besviken om inte priset de hoppats på blir förverkligat.
Bilen hade kunnat säljas men dessvärre hade priset fått justerats ytterligare, det är marknaden som bestämmer priset, inte vi säljare.

- nya alufälgar var skavda
Företaget har inte tittat på fälgarna innan transport och vet inte med säkerhet om de var felfria innan.
De har sedan lastats in i bagageutrymmet och kan ha skadats under transport.
Siw har blivit ersatt med efterfrågad penning utan att några bevis eller kvitton efterfrågats.

-låsen till stora garageluckan var båda helt sönderbrutna
Det stämmer att låsen var trasiga, det är inte vare sig någon av våra säljare eller tekniker som gjort sönder dem så klart, då hade de reparerats från början.
Mest troligt är att okunnig intressent har haft sönder dem och sedan inte meddelat oss detta.
Företaget har ersatt låsen med nya.

-ett lås till gasolutrymmet var trasigt
Samma svar som ovan.

-bilen var smutsig
Definiera smutsig! Bilen står för visning och regeln är att vi spolar av utsidan ca. 2 gånger i månaden, även insidan får då en enklare omgång.
Vi gör också en leveranskontroll samt leverans städ ca. 2h när leverans skall göras till köpare.

-toan var använd så den var nästan helt full
Det här är ren och skär lögn. På husbilskompisar.se där Siw har lagt ut ett liknande meddelande gick väldigt snabbt ordväxlingarna och beskyllningarna att vi skulle hyrt ut bilen.
Företaget använder INTE andras bilar och vi låter inte kunder göra sina behov i bilarna, det har vi en fin och nyrenoverad toalett till på kontoret.
Att tanken skulle vara full kan inte tyda på annat än att Siw har missat att tömma tanken innan bilen hämtades i Skåne för hennes räkning. Dessvärre hade vi inte hunnit gjort varudeklaration på bilen vilket hade upptäckts isåfall.
De enda gångerna bilen körs är när bilen skall på service, till bilprovningen eller vid ev. testkörning av intressent, någon sådan har inte förekommit.
Beskyllningen att vi skulle fyllt toatanken är absurd.

Dessutom hade de kört drygt 100 mil med bilen, inte genomfört utlovat fukttest, dekaler som de lovat ta bort satt kvar, ingen uppföljning lämnades till mig på hela tiden och de var oerhört svåra att få tag i. Mail som jag skickade till dem påstod de gick i deras skräppost. Undrar hur många spekulanters mail som i så fall också fastnat där.
Vi har inte kört 100 mil med bilen! Skulle vi riskera ett 15 år och seriöst företag, dess rykte och risken att något händer, tex en krock om bilen körs avställd. Knappast!
Det är lätt att kontrollera att bilen inte har varit påställd.
Siw har inte helt koll på mätarställningen och det har körts ca. 80 mil från att bilen hämtades i Skåne, till en kompis i Halland efter avbruten förmedling, till Forsbergs för fukttest och sedan till Skåne igen.

Varudeklaration och fukttest hann vi inte med pga av ett dåligt beslut under starten av 2015.
Vi valde att ta emot så mycket som 130 förmedlingar under en kort period vilket gjorde att inte varudeklarationer utfördes i tid, detta är något som görs annorlunda idag med omgående varudeklaration vid inlämnandet.
Att vissa av dekalerna inte togs bort är en mänsklig miss.

Vi har haft problem i telefonväxel och mail under vissa perioder men också haft problem pga av undermåliga rutiner att ta hand om frågeställningar från kunder. Detta ber vi både Siw och andra kunder om ursäkt för.
Min nya tjänst som platschef kom till efter att jag jobbat nästan 8 år i företaget, mitt jobb är att ihop med gruppen skapa nya rutiner och vi lägger nu mycket energi för att just uppföljning och att ta emot samtal/mail ska bli bättre. Stora förändringar har redan skett sedan sommaren.

Allt detta skyller Vincent på att verksamheten vuxit för fort och personalen är därefter.
Vi har haft vissa problem, verksamheten har vuxit fort, med dubblad omsättning på ca. 2år.
Allt har inte funkat, det vet vi och erkänner men vi är på rätt spår... :)

Vid krav från min sida på ersättning för skadorna får jag till svar:
"Kompensation är något som är inte aktuellt tyvärr eftersom det står klart och tydligt i vårt avtal att vi har ingen möjligheten att ta ansvar till eventuella skador som eventuellt har skett under tiden att den står hos oss för förmedling."
Ny bedömning har gjorts och Siw är ersatt, bla annat har fälgarna ersatts till fullo utan att kvitton har uppvisats.

Den paragraf de hänvisar till handlar egentligen om försäkringsskador och inte om misskötsel under tiden men så väljer de att tolka den. Perfekt affärsidé att ha dyra bilar stående hos sig för försäljning för en dyr förmedlingsavgift utan att behöva ta ansvar för någonting....
Bilen har inte misskötts, vissa skador har uppkommit, mest troligt pga att okunnig intressent ryckt i grejerna. Företaget har lagat skadorna.


Snälla låt oss hjälpas åt att göra så att detta företag inte får ansvar för fler av våra guldklimpar!!!
Det här är ren och skär smutskastning, vi vet att där funnits en rad brister som nu har eller ska åtgärdats men vi är i grund och botten ett seriöst företag som i snart 16 år hållit på med försäljning och i många år förmedlat produkter. Vi är också människor.

XXXXXXXXX /HBK-web
 
F

F.d. 28257

Guest
Sv: Vincents i Varberg

Hej igen!

Siw var med vid lastning av hjulen och hade då ingen åsikt om om hur detta sköttes. Skadorna har med största säkerhet hänt under transport.
Företaget har ersatt Siw med nya luck lås och full ersättning efter hennes krav på fälgarna, detta trots att vi inte med säkerhet kan veta att de var oskadda innan, detta var inget vi tittade speciellt på.

När det gäller de beskyllningar som finns och som eskalerade på husbilskompisar.se där flera personer gjorde stor sak i att vi skulle ha använt bilen eller tom hyrt ut den är något som skadat företaget.
Det finns ingen grund i det som skrevs och läs mellan raderna så förstår ni nog hur dumt det låter.

Ring gärna och fråga om vi hyr ut fordon, svaret kommer bli nej, vi har andra firmor vi brukar rekommendera för detta.
Att toa tanken skulle vara full kan bara betyda att den är välanvänd.
Det krävs ett par besök för att fylla den, det vet alla som åker husbil.
Låt säga ATT någon kund som varit hos oss blivit akut nödig skulle använt toa skulle knappast fylla tanken, dessutom hänger det inget papper i bilarna.
Att vi skulle använt bilen eller hyrt ut den är befängt.
Skulle vi "låna" någon annans bil när vi har egna inbyten, och dessutom köra den avställd 100 mil under sommaren med de risker som finns.
Det går att kontrollera om en bil har ställts på och då hade också Siw fått en faktura från transportstyrelsen.
Att vi skulle kört bilen avställd...
Fundera på om det verkar troligt av ett 15 år gammalt företag. Det händer inte.

Störst sannolikhet är att Siw glömt att tömma toa tanken innan vi hjälpte henne att hämta bilen i Skåne.

Ang miltalet har Siw inte koll på exakt mil på mätaren och dessvärre hade inte varudeklaration utförts på bilen när den togs in, vi hade då haft både exakt miltal och upptäckt den fulla toatanken.
Bilen har körts från Skåne till Varberg, sedan till Halmstad (eller om det var Falkenberg) efter avbruten förmedling och sedan till till Forsbergs i Hyssna för fukttest och sedan till Skån, en resa på ca. 80 mil.
Det kan bara vara dessa mil som är körda.
Vi har inte använt bilen, hyrt ut den, och ingen kund har gjort någon provkörning.
Vill minnas att vår tekniker var på verkstad och BP med bilen med det innbär kanske 2-3 mil totalt.

/Rolf 0340-500223
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen