• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

vill ha tipps på husbilshandlare i tyskland

susanne

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2025
Hej vet att jag sett det tidigare men hittar ingen nu. Var handlade ni i tyskland.Hoppas hitta en adria matrix.Handlarna i sverige verkar inte ha några hemma:wideeyed:.susanne

F

F.d. 53498

Guest
Sv: vill ha tipps på husbilshandlare i tyskland

Sök på t.ex mobile.de. Där finns mycket.

F

F.d. 6061

Guest

Hej.

Jag pratade precis med Adrias huvudkontor i Tenhult och Matrixen finns att beställa för leverans i maj så det ska inte vara några problem att hitta/beställa en på hemmaplan.

Vill du däremot hellre köpa från Tyskland kommer ett par tips nedan:

Kolla på Adria Tyskland
www.adria-deutschland.de

Hos Sachsen Caravan i Döbeln köpte jag en husbil för några år sedan. De är ganska stora på Adria i Tyskland. Jag flög till Berlin och tog hyrbil därifrån.
ADRIA, RAPIDO, Fendt husbilar och husvagnar av Sachsen-Caravan chub

Mobile.de (sökbegrepp Matrix)
matrix Search Results: Motorhomes on mobile.de

P.s lycka till med ditt köp. Adria är bra bilar, jag har en själv... d.s

Senast redigerad av en moderator:

Rusken

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2026

Adria og import, også av andre merker.

Må da bare anbefale min egen forhandler. Horst og Britta Ferber. Sanne Sverige og Norge venner og de tilbringer masse fritid her oppe, og begynner å mestre litt av språket. Når de trer ut av bransjen emigrerer de til Norge eller Sverige kan eg tenke meg :). De selger mye bil til skandinavia!

Vel, de ligger i Scwarzenbek 3o km øst for Hamburg, eller kun ca 150 km flott vei fra fergeleiet i Puttgarden.

Er en svært god forhandler, med beliggenhet helt oppe i nord mot skandinavia, og det forenkler svært mye service og eventuelle reklamasjoner!! Anbefaler sterkt å unngå å kjøpe husbil lenger nede i tyskland, ved en eventuell feil/krise er det vesentlig mer tungvint å måtte pløye videre inn og ned i tyskland for hjelp... I know....

De har også forhandlere i skandinavia som tar husbiler fra dem, og selger i sine forretninger her oppe, og da kan man ofte også bruke disse verkstedene etter avtale.

Har prøvet 4 forskjellige husbil forhandlere i Tyskland, og Ferber er i en klasse for seg mht kvalitet på levert produkt og service!.

Ferber Reisemobile (Hamburg - Schwarzenbek)

Hils de fra meg, Fred Roger!

F

F.d. 53018

Guest

Hei! En informassjon du neppe trenger, men Tysklands trolig biligste/prisgunstigste bo/husbiler finnner du her: Reisemobil-Zentrum PALMOWSKI GmbH - Deutschlands Nr.1 !!! 2010-modeller til under 40 000 euro, ja faktisk også til under 30 000, men altså ikke Adria. Mvh!

F

F.d. 18414

Guest

Hej Susanne
recommanderar varmt Mässan " Reisen 2010 " i Hamburg i början av februar. Där finns nästan alla modeller fran adria o tillverkare som Hymer, Dethleffs, osv. Men titta o pröva bara. Köp inte pa mässan uanset rabatter. Bästa tidspunkt att erhalla rabatter o lagsta prisar är nu o februar. Forhandlare Ferber er in Hamburg -omradet.
MvH
Wolfgang

susanne

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2025

Hej Susanne
recommanderar varmt Mässan " Reisen 2010 " i Hamburg i början av februar. Där finns nästan alla modeller fran adria o tillverkare som Hymer, Dethleffs, osv. Men titta o pröva bara. Köp inte pa mässan uanset rabatter. Bästa tidspunkt att erhalla rabatter o lagsta prisar är nu o februar. Forhandlare Ferber er in Hamburg -omradet.
MvH
Wolfgang

Är även intresserad av hymer.Kan man få lite tipps på handlare.Det är ju en väldigt stor skillnad på priset här hemma mot i tyskland. sussi

F

F.d. 18414

Guest

Hej sussi
i naeromrade var jag bor, hamburg, finns en stor hymer-forhandlare som heter " storbeck caravaning" in byen norderstedt. Dom säljer oxa hyrbilar efter säsongen. Har ungf. 20-30 begagnade Hymer av alla modeller. Son jag postade, är nu den bästa tidspunkt att handla.
ungf. 10 ml öster finns en jättstor Detleffs-forgandlare som har i minst 50-70 begagnade husbiler - mest dethleffs.
när du behöver kan du fortfarend post mig.
MvH
Wolfgang

F

F.d. 29876

Guest

Är även intresserad av hymer.Kan man få lite tipps på handlare.Det är ju en väldigt stor skillnad på priset här hemma mot i tyskland. sussi

Hej,

Vi köpte vår Hymer i Flensburg (vid gränsen till Danmark).
Stegner & Grunder är hymerrepresentant där. Chefen heter Timo Grätz. Jag använder mobilnumret +491724576266 till hans fru (som sköter kontoret) om jag vill ha kontakt, hon talar perfekt engelska.

Hon skickar SMS om det är nåt som jag bör åtgärda t.ex. någon recall på min bil.
Super bra verkstadspersonal, fixar allt blixtsnabbt.

Mvh Bengt

F

F.d. 50036

Guest

Vi köpte våran i Mannheim...

Reisemobil - Center Mannheim GmbH
Hinter dem Wolfsberg 51
68309 Mannheim
Deutschland
Tel.: +49 (0)621 7363535
Fax: +49 (0)621 7363537
RC Reisemobile | start

Vi har fått kanonservice både före, under och efter köpet, prata gärna med Jurgos Leuze han hjälpte oss. Det var hur lätt som helst importera och du tjänade en god slant, vår bästa timmpeng någonsin.

Mvh Torbjörn & Annica

19Leonardo42

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
16764
Medlemskap
2025

Hej vet att jag sett det tidigare men hittar ingen nu. Var handlade ni i tyskland.Hoppas hitta en adria matrix.Handlarna i sverige verkar inte ha några hemma:wideeyed:.susanne
Hej!
Tag kontakt med Horst Ferber på Ferber Reisemobil Industriestrasse 22
21493 Schwarzenbek. (sydöst Hamburg) De säljer Adria, är trevliga, ärliga och tillmötesgående.
Vi har i alla fall bara goda erfarenheter av Horst och hans anställda.
Lennart ax

F

F.d. 25197

Guest

Vill hitta en husbil med långbäddar, separat dusch och garage. Utrustad för nordiskt klimat dock ej nödv. för kall vinter. Gärna med golvvärme och aldepanna, ny eller b. beg. Budget till 65' euro. Åker ner till Tyskland veckan efter påsk. Önskar tips på bil och handlare med webbsida i norra Tyskland.

F

F.d. 5361

Guest

Vill hitta en husbil med långbäddar, separat dusch och garage. Utrustad för nordiskt klimat dock ej nödv. för kall vinter. Gärna med golvvärme och aldepanna, ny eller b. beg. Budget till 65' euro. Åker ner till Tyskland veckan efter påsk. Önskar tips på bil och handlare med webbsida i norra Tyskland.

Caravan-Center inh. Brit Bienek
Neue Str. 8a
06493 Harzgerode
Telefon: (03 94 84) 4 05 35
Telefax: (03 94 84) 4 05 36

Bürstner Argos 747 Doppelboden+ALDE

Mvh.

Norbert

F

F.d. 8359

Guest
Besviken husbilsägare

Burstner made for sweden verkar vara en b modell, toan som knappt spolar ,draperier och dörrar som inte passar är det någon fler som har dessa problem

Toppen