• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilket larm skall jag installera?

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Jag har installerat (håller på) parkeringssensor runt bilen. Detta tycker jag räcker så länge vi är i bilen.(skalskydd). Men vad ska jag installera om jag vill ha ett larm då vi är borta från bilen. Siren? Vill gärna ha meddelande på iPhone men måste fungera utomlands. I Sverige inte så stort problem som exempelvis Spanien. Har läst många trådar om detta men blir inte klok på vad som är det vettigaste. Någon som vet!
Håkan
 
F

F.d. 55348

Guest
Sv: Vilket larm skall jag installera?

Jag har precis köpt ett GSM-larm från Vikinglarm men ännu inte monterat. Däremot har jag programmerat och testat det och det verkar fungera riktigt bra. Det jag saknar är en reläutgång för att kunna ansluta en blinkdiod som visar att det är aktiverat. Jag kommer att lösa det med dubbla sire'ner istället. Ett paket med rörelsedetektor ( byttes mot magnet) rökdetektor, gasdetektor, magnet, dubbla fjärrkontroller, allt trådlöst, för 1895:- anser jag billigt. Hbk-rabatt ger 10%.
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Vilket larm skall jag installera?

NX5 med utvendig bevegelse, magnetbrytere, blinkdioder, aktivt utvendig belysning og Buddy trådløst. Da vil systemet fungere sømløst med sms melding ved alarmer på sekunder over hele europa, inkludert tracking og kjørebok mm.
Poenget er at uvedkommende blir varslet grundig FØR de kan utrette skader og problemer.
Men dette er noe fullstendig annet enn billig systemene, billig er billig, og kvalitet koster alltid mer....
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Vilket larm skall jag installera?

Jag har precis köpt ett GSM-larm från Vikinglarm men ännu inte monterat. Däremot har jag programmerat och testat det och det verkar fungera riktigt bra. Det jag saknar är en reläutgång för att kunna ansluta en blinkdiod som visar att det är aktiverat. Jag kommer att lösa det med dubbla sire'ner istället. Ett paket med rörelsedetektor ( byttes mot magnet) rökdetektor, gasdetektor, magnet, dubbla fjärrkontroller, allt trådlöst, för 1895:- anser jag billigt. Hbk-rabatt ger 10%.

Jag har installerat larm från Vinkinglarm och är mycket nöjd..början saknade jag blinkdiod men blev van med ett pip från siren ,,,en på ,,,och två av..sen har jag köpt blixtljus från Viking som man kan lägga ut som extra ljud och blixt..
Vi har fem trådlösas magnet kontakter som är programmerade så att jag ser i mobilen vilken dör eller lucka larmet gäller..
Antennen hade jag i början inne och när larmet hade dålig GSM närkontakt så gav det ut pip ljud när vi passerade el linje, va tvungen att flytta antennen till taket ..
 
Senast ändrad:

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Vilket larm skall jag installera?

Fungerar detta Vikinglarm utomlands?
Håkan

Den fungerar..jag har comviq kontantkort ..testade av misstag öppnade dörren när larmet var på i Spanien..du kan även styra larmet med telefon + du har panikfunktion i fjäkontrollen..
Så här ser jag det i telefon vilket har orsakat larmet..
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    718,9 KB · Visningar: 24
Senast ändrad:

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Sv: Vilket larm skall jag installera?

Är det bara comviq kontantkort som fungerar utomlands. Telias fungerar inte. Hur är teckningen i Sverige för Comviq. Blir nog ett Vikinglarm. Lägger man till några hundralappar får man även skalskydd. Programmerade ni det själva? Svårt? Tack än en gång för att ni svarat.
Håkan
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Vilket larm skall jag installera?

Hej..jag har bara provat Comviq utomlands och i Sverige från Malmö till Haparanda .Jag programmerade själva,det är inte så svårt , läste först manualen och sen följde programmeringen enligt manualen så lyckades jag med det. Magnetkontakterna programmerade jag innan jag satt fast dom.
 
Senast ändrad:

Ronny P

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024
Sv: Vilket larm skall jag installera?

Jag beställt ett sånt här från Kina..
Får se om det är något att ha när det dyker upp.


Jag gjorde tilläggsbeställning på 2st Strobo-siren, 2st magnetbrytare, och rökdetektor,

Gick på strax över 1000kr

Fastnade för att det är en trådlös "keypad" som jag tänkt att sätta fast med kardborre bredvid bilens kontrollpanel och resten hamnar nog under passagerarstolen så man slipper för mycket kabeldragningar.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    75,3 KB · Visningar: 36

Ronny P

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024

AnKa

HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
16139
Medlemskap
2024
Sv: Vilket larm skall jag installera?

Hej. Har du monterat "kineslarmet" ännu och isf vad är din kommentar angående kvalitén och funktioner?
Mvh/
Anders
 
Toppen