Sv: Vilket Fiskespö??

Ja du Håkan, du kan låna ett av mig i huskvarna och ta upp största fisken på träffen, då vinner du ett ABU Garcia Haspelspö då slipper du köpa ett.
Annars tycker jag att du ska köpa ett spö typ 8-9 fot med en haspelrulle,varför jag förordar en haspelrulle är av den enkla anledningen att det finns många bra och billiga rullar på marknaden, har man en gång börjat med Haspel så brukar man inte byta till något annat förens man blir lite nyfiken på Flugfiske.
Ett litet tipps är att inte köpa för billiga rullar ett bra pris brukar vara 250-500 kr.
Tipps nummer två gå gärna in i en fiskebutik och fråga grabbarna, har ni något bra nybörjarspö för ca 350,00 kr så hjälper dom gärna till, ställ dom frågor till dom som du tycker är viktigt att veta, jag har hållt på med fiske sen barnsben och lär mig nya saker varje dag som jag fiskar.
Vad jag vill ha sakt är (köp inte ett spö på macken eller liknande) det är ingen kvalite på dom och det brukar sluta med ett J-vla trassel efter ett tag.
Ska du endå ge dig chansen att bli en lycklig fiskare skall du börja med bra grejer,annars tappar man lätt sugen efter ett tag.
Hoppas att du vart lite klokare på svaret, Annars hör av dig igen så ska jag försöka svara så gott jag kan, det finns ju massa bra fiskare på forummet som säkert skriver in och svarar.
Sktfiske på dig och alla andra.