• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilket Fiskespö??

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Vilket fiskespö ska man köpa om man vill vara med ibland de STORA pôjkera och fiska. Jag är nybörjare förståss........

Det finns hopfällbara och haspel o spinn o fluga o ........

Fram med kunskapen så jag också kan bli lika glad som Kejo!!!!!
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Vilket Fiskespö??

:cool: Ja du Håkan, du kan låna ett av mig i huskvarna och ta upp största fisken på träffen, då vinner du ett ABU Garcia Haspelspö då slipper du köpa ett.
Annars tycker jag att du ska köpa ett spö typ 8-9 fot med en haspelrulle,varför jag förordar en haspelrulle är av den enkla anledningen att det finns många bra och billiga rullar på marknaden, har man en gång börjat med Haspel så brukar man inte byta till något annat förens man blir lite nyfiken på Flugfiske.
Ett litet tipps är att inte köpa för billiga rullar ett bra pris brukar vara 250-500 kr.
Tipps nummer två gå gärna in i en fiskebutik och fråga grabbarna, har ni något bra nybörjarspö för ca 350,00 kr så hjälper dom gärna till, ställ dom frågor till dom som du tycker är viktigt att veta, jag har hållt på med fiske sen barnsben och lär mig nya saker varje dag som jag fiskar.